Ga naar inhoud

Upload probleem in XP èn W98


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken heb ik een probleem op mijn P111/500Mhz. PC waar ik helemaal niets van snap. Ik zit op de kabel bij chello, het downloaden gaat prima maar het uploaden is een ramp, meestal niet meer dan 1Kb/s, vaak verloopt het uploaden ook met tussenpozen waarin überhaupt niets gebeurt, als er heel lang niets gebeurt verschijnt een venstertje waarin staat dat de verbinding mislukt is. - Ik draai met een dual-boot van W98 en XP, W98 op HD 1 met 5 partities (master), XP op HD2 met 6 partities (ook master, de rest zit op SCSI). Het rare is dat dit probleem zich in in beide systemen voordoet. Om te kijken of er sprake is van een sofwarematig ofwel hardwarematig conflict heb ik het uploaden getest in een absoluut kale configuratie van XP (Ghost-image van basis XP) en stuit daar op hetzelfde probleem. In W98 heb ik alle lopende processen stopgezet met EndItAll, behalve Outlook Express, ook dat bracht geen enkele verbetering teweeg. Hierdoor zou je toch denken dat het een hardwarematig probleem moet zijn. - [url]Op www.mordax.nl [/url]heb ik één en ander getest, ik krijg daar precies dezelfde resultaten: downloaden prima, uploaden helemaal niks. Mijn benedenburen zitten ook bij chello, op hetzelfde netwerk, hun verbinding is prima, zowel wat betreft downloaden als uploaden. - In configuratiescherm/systeembeheer/logboeken/toepassingen van XP krijg ik steeds een waarschuwing event 4354. Daarnaast heb ik XP in de veilige modus mèt netwerkverbindingen gestart en krijg dan twee foutmeldingen, event 4609 en 8193. - Woensdag j.l. is een monteur van UPC (chello) langs geweest en heeft de verbinding doorgemeten. Hij kon geen afwijkingen constateren en ook vanuit de centrale werd gemeld dat de verbinding goed functioneerde. Ondanks al deze dingen is het probleen onopgelost; het uploaden verloopt nog steeds verschrikkelijk traag, als het überhaupt loopt. Ik weet het even helemaal niet meer. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Misschien een tip/idee/suggestie? Netwerkkaart? Modem? Dit rare upload-probleem heb ik dus in beide systemen, het moet dus iets zijn dat in beide systemen meedraait. Bij voorbaat mijn hartelijke dank Henk Loendersloot
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi Henk, jouw probleem klinkt mij bekend in de oren, alleen geldt dat bij mij voor 98 SE . Na veel over en weer bellen met mijn provider bleef het probleem aanwezig. Ik heb vervolgens in 98 het register teruggezet van een paar maanden geleden. Vanaf dat moment liep alles weer als normaal. Ik begrijp dat jij dat voor XP gedaan hebt en dat, dat niet heeft geholpen. Maar misschien dat je hiermee geholpen bent (als je dit ook al niet geprobeerd hebt)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...