Ga naar inhoud

Netwerk XP Pro en Norton personal firewall


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds een tijdje een netwerk(je)beide computers wxp pro. Adsl en usb modem, dus internet delen via ethernetkrt./utp. Alles werkt goed, behalve Norton personal firewall, deze vraagt telkens om toestemming voor UDP,TCP en ICMP inbound en outbound. Elke keer als ik Permit aanvink en ook Always use this action for this application blijft hij telkens vragen wat ik wil doen. De volledige vermelding is: A remote system is attempting to access your computer Protocol:UDP (inbound of TCP en ICMP Protocol:ICMP (outbound) Ten eerste, waar staan deze afkortingen voor? Ten tweede, hoe moet ik de boel configureren om deze vragen/toestemmingen tegen te gaan? Wie zou mij hiermee kunnen/willen helpen ? Bij voorbaat dank voor de reactie's ! Leon
Link naar reactie
  • 2 weken later...
:wink: Ik heb zelf ook een netwerk op xp met norton firewall echter zonder problemen. Dit komt waarschijnlijk omdat ik over het netwerk communiceer met Netbeui en over het internet met tc/ip. zo blijft je data op het netwerk ook beschermd tegen invloeden vanaf het internet. Alleen het protocol betbeui zit niet standaard in xp. dit moet je installeren vanaf je xp -cd. succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...