Ga naar inhoud

Netwerkprobleem met Win Xp en Me


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb tussen mijn huis en dat van een vriend een netwerkje aangelegd, met ongeveer 25 UTP Cat.5 kabel. PC 1: Windows XP 10/100Mbps Realtek RTL8139/810x NIC PC 2: Windows ME Zelfde netwerkkaart Verder gebruik ik een 10/100 Mbps switch die bij PC1 staat Als we beide NIC's op 10 Mb full duplex zetten werkt het netwerk prima, zetten we ze echter op 100 Mbps of Auto mode, dan werkt het niet meer. De lampjes op de switch van de aansluiting van PC2 gaan dan achter elkaar knipperen. Het eerste lampje is voor 'Receiving packets', als het tweede lampje knippert betekent dat volgens de handleiding 'Collision upon HDX mode'. Weet iemand wat dat betekent en waarom het netwerk niet werkt? Als het aan de kabel ligt, hoe test ik dit dan? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
De computers zijn niet geaard, in ieder geval de mijne niet (heb geen randaarde in de buurt...). De kabel ligt niet in de grond. Anders moet ik eens proberen de computers te aarden (kan dat provisorisch aan de waterleiding?) Voor de aansluiting hebben we allebei een kastje gekocht met een gecombineerde tv/isdn aansluiting (de kabel komt binnen bij de tv-kabel in de buurt). De lange netwerkkabel hebben we op het kastje aangesloten en de rest gebeurt met patchkabels. Was de netste oplossing
Link naar reactie
Tsja, ik denk dat die aarding dat het probleem is. Mijn broer had iets vergelijkbaar. Voor de aarding van computers zijn allerlei oplossingen. Maar ja, de enige juiste is via de geel/groene draad. De rest is voor eigen risico. Wees creatief. Ik ben er in mijn huis ook uitgekomen. De draad bleek bijna voor het grijpen te liggen, maar stond alleen niet in het bestek.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...