Ga naar inhoud

W2000 server en XP home clients: geen aanlog


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

hallo allemaal... Een vraagje.. We hebben hier een W2000 server staan. Via een netwerk met switches willen we clients laten aanloggen, met twee verschillende groepen. Een paar W95 machines begrijpen wat we bedoelen: netjes bij opstarten vragen naar naam + wachtwoord. De XP clients hebben we nog niet zover... Netwerkverbinding is ok, ziet ook de server, kan ik alleen nog niks op plaatsen ivm rechten, dus daar moet ik nog ff naar speuren. Wat hij niet doet, en wat we wel willen, is dat ook deze XP home clients zich gelijk aan willen melden op de server. Met naam en wachtwoord. En een paar scriptjes draaien zodat hij gelijk de juiste instellingen heeft wat drives betreft ed... Welke instelling mis ik nog en waar kan ik die vinden? Of maken we de denkfout dat XP home dit kan terwijl je proff nodig hebt? Gaarne uw antwoord / oplossing!
Link naar reactie
Dank je voor je antwoord... Inderdaad kan de Home Edition het niet aan! We hebben inderdaad Active Directory draaien.... Het antwoord had ik vlak voordat je antwoordde zelf al gevonden op de grote Microsoft site. Valt me op dat www.microsoft.com uitgebreider is dan www.microsoft.nl maar dat terzijde.. Deze kan dus dicht...
Link naar reactie
Ja lieve Wiep... Dat zal ook wel gaan gebeuren... Maar "elders" gaat pas over een week voor me verschijnen...en ik wilde zelf al wat verder proberen... Ik ondervond een dus een dilemma tussen het antwoord alhier en het antwoord daar, en dacht....dat check ik even... T was niet de bedoeling om je als :o door het leevn te doen gaan... Mocht ik wat vinden, dan zal ik het alhier alsnog plaatsen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...