Ga naar inhoud

Winroute pro en VPN


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan er iemand mij eens uitleggen hoe ik winroute pro moet configureren voor een VPN-verbinding. Het probleem is als volgt: ik moet regelmatig met mijn bedrijfslaptop een verbinding maken met de servers van het bedrijf via een vpn-connectie. Aangezien ik een breedband internetverbinding heb is dat vrij snel. Ik beschik thuis over 2 pc in netwerk verbonden met een crossed-over netwerkkabel, winroute pro fungeert als proxy voor internet + dhcp server. Nu wil ik echter 1pc afkoppelen en mijn laptop in het thuisnetwerk schakelen en zo een vpn connectie maken. Het lukt mij wel om zo op internet te geraken + op het thuisnetwerk, maar alleen een vpn verbinding lukt niet Daarom moet ik telkens de hoofdpc afkoppelen van het internet door mijn ip te releasen en vervolgens de laptop op te starten en dan de vpn connectie te maken. Het probleem is echter dat ik na de vpn verbinding telkens een uur moet wachten tot het ip vernieuwd is vooraleer ik terug met de hoofdpc op internet kan. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de nat instellingen van winroute pro, maar ik heb al vannalles geprobeerd maar niets lukt. Heeft er iemand hier ervaring mee, zoja wil je het dan eens even op een rijtje zetten. Ik zou u zeer dankbaar zijn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...