Ga naar inhoud

[realtek 8139] krijg em nie werkend....


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb de volgende apparaten die naar mijn mening van belang zijn: -Asus P2B-VM mobo -SMC Barricade 7004ABR Router -Realtek 8139 netwerkkaart OS: Win ME Ik heb de Realtek kaart juist op het moederbord geplaatst in de eerste pci slot, ook issie keurig geinstalleerd in Windows ME. Ik heb alles naar mijn mening juist ingesteld in de netwerkomgeving (adapter: realtek kaart, protocol: TCP/IP, Client voor microsoft netwerken, bestands en printerdeling). De kabels zijn ook goed, want het de zelfde kabels werken met de laptop oke. Ook zijn er geen hardware conflicten volgens mij. Het probleem is nou dat ik van mijn DHCP server in de router geen goed IP krijg. Ik krijg 168.*.*.* ipv 192.168.2.*, ook is de subnetmask 255.255.0.0 ipv 255.255.255.0 en een gateway heeft ie niet eens. De router laat netjes zien dat de pc aanstaat en aangesloten, en ook de netwerkkaart geeft dit aan, toch krijgt de pc geen goed ip adres wat erg vervelend is want hierdoor werkt niks... Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?? Mvg, Minze Tolsma
Link naar reactie
Neem aan dat de router als ip-adres [b:39a7c57bed]192.168.0.1[/b:39a7c57bed] heeft. Met eigen vaste IP-adres zou het moeten werken, maar dan moet wel alles ingesteld staan: Ip [b:39a7c57bed]192.168.0.[/b:39a7c57bed]xxx Sub 255.255.255.0 Standaard gateway [b:39a7c57bed]192.168.0.1[/b:39a7c57bed] Dns [b:39a7c57bed]192.168.0.1[/b:39a7c57bed] Wins etc. niet gebruiken Werkgroep invullen. Heb je misschien in de router een IP range aangegeven die kleiner is dan het aantal PC's dat je hebt staan? Als-ie ut zo niet doet, kabel OK et cetera, zou ik het ook niet meer weten. Check ook de andere PC's even of die dezelfde instellingen hebben (neem anders die gegevens allemaal over en pas alleen eigen IP-adres aan). Check kan via [b:39a7c57bed]ipconfig /all[/b:39a7c57bed] Horen het wel van je. Groet Ebo[/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...