Ga naar inhoud

Mijn pc, Ma d'r Pc, Buurman Pc


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een chello aansluiting, en die wil ik gaan delen met de pc van mijn moeder, dat is dus geen probleem dat kan ik met mijn moeder doen een crosslink dus. Maar nu komt het ik wil tussen mijn computer en de computer van mijn buurman ook een kabel hebben, hij heeft gewoon zelf internet maar die wil ik dus puur om snel bestanden uit te wisselen en af en toe te multiplayer gamen?? Hoe pak ik dit aan? :-?
Link naar reactie
ik zou zeggen: boor een gaatje door de muur naar je buurman, :lol: douw daar de kabel door, dat kan een cross zijn of een normale, ligt eraan wat je ervoor overhebt, een hub/switch ertussen en 2 nieuwe kabels, of gewoon een extra netwerkkaartje in jou pc en je gebruikt een crosskabel, het is dan (volgens mij) niet mogelijk om vanaf je ma's pc te gamen met je buur. je kan hem misschien wel instellen als gateway ofzo, dan is die pc de hub. zijn vast proggies voor. 8) ik zou dus een hub kopen, die zijn nie zo heel duur geloof ik en dan hoeft ook jou pc nie altijd aan te staan om de link te leggen. :wink:
Link naar reactie
een hub is idd het makkelijkst, maar het moet ook kunnen via je computer dan moet je hem instellen als bridge én als router/proxy. let er wel op dat als de afstand tot de buurman groot is of er veel andere kabels tussen liggen dat je beter STP (shielded twisted pairs) kabel kan nemen IPV van UTP zoals de naam zegt zit hier nog een aarde folie om heen en hierdoor heb je minder snel last van storingen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...