Ga naar inhoud

hub en windows 98


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Zo te lezen weten jullie heel veel. Mijn vraag: Ik heb sinds kort een hub en die is verbonden met chello. 2 van mijn pc's staan met de hub in verbinding en werken perfect op internet en zien ook elkaar. Op die pc's staat windows XP De derde pc draait onder windows98 en is ook aangesloten op de hub. Nu ziet die derde pc wel de andere computers en andersom, maar die derde pc kan niet op internet. Nu was het onder xp eenvoudig om een contact te maken via een soort van menu. Windows 98 heeft niet zo;'n soort automatisch herkennings programma, dus moet ik alles invoeren. Maar nu is mijn vraag en ik denk dat ik daarom geen contact krijg met internet: WAT en WAAR moet ik nu iets invullen. Mijn dank is alvast verpletterend als het allemaal gaat lukken. Groetjes berry
Link naar reactie
Je moet sowieso geen hub aansluiten op je modem. Op deze manier krijgen alle PC's die aan je hub hangen een IP van je provider en dat wil je (en je provider eigenlijk ook) niet. The keyword is NAT: Network Address Translation. NAT zorgt ervoor dat de datapakketjes vertaald worden van publieke IP-adressen naar Privé IP-adressen en weer terug. Resultaat is dat je met maar ééPC bent verbonden met internet, terwijl een heel netwerk gebruik kan maken van die verbinding. Je sluit 1 PC aan op je modem, hier installeer je een programma als [url=http://www.kerio.com/us/wrp_home.html]Winroute Pro[/url] en deze laat je NAT uitvoeren op de netwerkkaart die aan je modem hangt. Deze krijgt een IP van je provider, terwijl een tweede netwerkkaart in die PC een intern IP-adres kan gebruiken (bv een IP in de range 192.168.x.x). Andere PC's geef je een intern IP in dezelfde reeks en als default gateway het interne IP van je internet PC.
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat ik meerdere ip nummers krijg, maar als ik het op jouw manier doe, dan moet ik in de "server" pc 3 netwerkkaarten zetten.(ik gebruik UTP kabel en kaarten) Er moeten namelijk 3 computers met het internet verbonden worden. Jouw idee had ik tot vorige week, maar heb nu dus een hub. Dus mijn vraag; hoe stel ik win98 in.
Link naar reactie
Ja, ik weet het allemaal wel van die programma's als winroute en zo. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon al mijn pc's aan de hub hangen, die weer in verbinding staat met mijn kabel modem. En of mijn provider dat nou leuk vind of niet; ik wil het gewoon omdat dat gewoon de snelste verbinding geeft en ik kan een willekeurige computer aanzetten en niet elke keer verplicht de "server"erbij. Trouwens de "pakkans" is klein, omdat ze dan gericht zich moeten focussen op mijn kabelmodem. Dus wie weet het antwoord, waarom windows98 geen aanmelding krijgt op het internet en XP wel; de pc's zien elkaar wel dus de bekabeling is goed. Of zou windows98 niet werken via een hub op de kabelmodem zonder "server pc" Wie weet het?????????????????????????????????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...