Ga naar inhoud

Netwerk computers zien elkaar niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort XP. Ik heb met de wizzard netsetup een klein netwerk opgezet. Op beide computers zien de computers de werkgroep en zichzelf, maar geen andere computer. Dit netwerk werkte tussen 2 win98 pc's correct. Ik heb allerlei protocollen gebrobeerd in en uit te schakelen, maar het resultaat is uiteindelijk steeds hetzelfde. Aan de bekabeling en dergelijke is niets gewijzigd. Waarom zien de computers elkaar niet maar zichzelf wel. Waarom hoef of kan ik mij op de windowsxp computer niet aanmelden zoals dat in win98 gewoon is. Waarschijnlijk domme vragen, maar ik kom er echt niet uit
Link naar reactie
[quote:061a844096]Waarschijnlijk domme vragen, maar ik kom er echt niet uit[/quote:061a844096] Nou, domme vragen, dat niet want je bent gewoon een Nederlander. En een Nederlander is in principe niet van plan om wat dan ook te lezen. Hij laat zijn problemen liever door een ander oplossen dan zelf, bijvoorbeeld hier in honderden topics met hetzelfde probleem, een oplossing te lezen. Is dat dom, nee hoor, lees mijn sig maar.
Link naar reactie
Ten eerste: De zoekfunctie in dit forum is echt SH@#$%@#$T. Je vind gewoon niet wat je zoek en krijg tientallen topics die niet op je probleem van toepassing zijn. Daarom vraagt Albert gewoon een antwoord op zijn vraag. Ten tweede: Als jij Wiep het allemaal zo goed weet, waarom geef je dan NA je commentaar niet gewoon antwoord. Ten derde: Ikzelf heb ook een vraag gesteld in dit forum. http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=71519 Het enige wat ik voor antwoorden krijg is: je moet wingate of winroute installeren. In 1 ding moet ik je gelijk geven: mensen lezen niet en dan bedoel ik met wat IK precies wil (zie mijn topic). Jullie dragen hier uit dat jullie het allemaal zo goed weten, maar een antwoord op mijn vraag krijg ik niet. berry
Link naar reactie
[quote:0d3d4a9fa8="Wiep Corbier"][quote:0d3d4a9fa8]Ten tweede: Als jij Wiep het allemaal zo goed weet, waarom geef je dan NA je commentaar niet gewoon antwoord. [/quote:0d3d4a9fa8] Waarom niet? Omdat het mij een rotzorg zal zijn.[/quote:0d3d4a9fa8] Wat doe je hier dan?; een beetje de populaire meneer uithangen.
Link naar reactie
[quote:ada26fae33]Jullie dragen hier uit dat jullie het allemaal zo goed weten, maar een antwoord op mijn vraag krijg ik niet. Maar als het niet standaard is, weten jullie het niet meer, omdat dat namelijk niet in een boek staat!!!![/quote:ada26fae33] Goed, dan weet je dat. Dan kun je nu weer vertrekken. Ga je moeder maar lastigvallen.
Link naar reactie
Goed, back on topic. [quote:5f2779e463]Waarom zien de computers elkaar niet maar zichzelf wel. [/quote:5f2779e463] Omdat windowsXP beveiligd is. 1. Je moet ook nog share's aanmaken. 2. Kijk in je netwerkinstellingen om je aan te melden. 3. Je moet met eenzelfde naam op beide computers inloggen. Probeer dit eerst maar, en als het dan nog niet wil hoor ik het wel weer.
Link naar reactie
Ik schrik een beetje van de reacties. Het enigste waarin ik Wiep nog wel gelijk wil geven is, dat de mensen niet goed lezen. Het netwerk werkte onder 98. Dus de shares (gedeelde masppen) waren echt wel aangegeven. Als mensen hier een vraag posten, dan doen ze dat, omdat ze er niet uitkomen. De meesten hebben ongetwijfeld eerst gezocht of ze een vergelijkbaar probleem tegen kwamen en die dingen geprobeerd. Antwoorden die je dan krijgt van dat je lui bent en alleen anderen een beetje jou problemen wilt laten oplossen zijn dus meestal zinloos. Gewoon serieus zijn. Je hebt een idee wat het kan zijn en verwijst mensen die hulp vragen, of je reageert helemaal niet. Ik heb dus gedeelde mappen. Het pictogram netwerkverbindingen bevat geen kruis, dus de connectie met de hub is goed. (denk ik). Computer A ziet zichzelf en de gedeelde mappen. Voor computer B geldt hetzelfde. Als ik op computer B(98) opstart moet ik mij aanmelden met de indentificatie van de computer. Op computer A(XP) hoeft dit niet. Klopt dit. De Firewall staat niet aan. Ik hoef en heb het netwerk ook zo ingesteld niet vanaf computer B te internetten. Als ik mij op computer B heb aangemeld met het wachtwoord voor internet dan lukt het niet meer om windows aftesluiten. Deze computer blijft dan hangen. Meld ik mij niet aan, dan kan ik wel afsluiten. Dit geeft mij het idee dat ik op een of andere manier wel aan het netwerk hang. Om toch noch even aan te geven dat ik er niet genoeg dus, maar wel wat ervan afweet, ik heb een tweede netwerk met drie computers draaien. Dit zijn 2 win98 machines en ix WinME. dit netwerk draait dus wel.
Link naar reactie
Kijk dat bedoel ik nou met uitsloverig gedoe!!!!! Zo van: je weet niet eens wat share's zijn. Nou leg dat dan eens uit man. (of heb je je boek nog niet uit) Onder XP deel je gewoon een map en op de andere pc kan je die dan gewoon benaderen. Ik weet niet met wat voor ingewikkeld gedoe jij bezig ben, want bij mij gaat dat gewoon op die manier. En in XP is het helemaal niet zo dat je in MOET loggen. Als er maar 1 gebruiker is aangemaakt is dat helemaal niet nodig. Jij heb zeker je rijbewijs nog niet. (als je al in een auto past) Kortom; reageer gewoon niet als je het niet weet, want van die zogenaamde interessante praat word niemand wijzer. Ontopic; Albert, zit je wel met alle pc's in het zelfde IP-range? Dus, allemaal bv op 192.168.0.* met subnetmask 255.255.255.0 Groeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...