Ga naar inhoud

dubbel domein


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn werk heb ik een cadcam systeem dat werkt onder linux. Dit is een netwerk met linux server en wekstations onder linux en een onder windows 2000. Nu wil ik mijn windows 2000 station ook aan het netwerk in een ander gedeelte van het bedrijf koppelen. Hier draait een NT server voor o.a. E-mail en Internet. Nu is het probleem dat als ik inlog op de NT server ik mijn linux server niet meer zie. Als ik ping wel, maar op domein niveau niet. En andersom is het ook het geval. Windows 2000 is ingesteld met 2 IP aderessen. Hoe is dit op te lossen dat mijn werkstation zowel de linux als de NT server kan benaderen.
Link naar reactie
Vragen aan de beheerder of hij een zogenaamde domain-trust kan leggen tussen je Linux-domain en je NT-domain. Dan kan je ook het andere systeem benaderen (met dezelfde user-ID) Verder zal er een router (of router tabel) tussen beide domains moeten worden gelegd, zodat het ene domain van het bestaan van de ander op de hoogte wordt gebracht. Iets in deze richting moeten jullie het gaan zoeken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...