Ga naar inhoud

probleem met eternet kaart


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:918b710281="Ale Sytsma"]Ik heb mijn (chello) eternet kaart opnieuw geinstalleerd en ook TCP/IP. "Ping localhost" gaat goed. Ik zie ook geen uitroepteken bij adapters. De installatie lijkt dus goed gegaan. Maar hij verschijnt niet als ik winipcfg uitvoer. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?[/quote:918b710281] Wat zie je dan wel? PPP? In dat geval op het driehoekje naast PPP klikken. Dan moet je de kaart zien staan ...
Link naar reactie
[quote:2ec00e6fa0="Hans.Vosman"][quote:2ec00e6fa0="Ale Sytsma"]Ik heb mijn (chello) eternet kaart opnieuw geinstalleerd en ook TCP/IP. "Ping localhost" gaat goed. Ik zie ook geen uitroepteken bij adapters. De installatie lijkt dus goed gegaan. Maar hij verschijnt niet als ik winipcfg uitvoer. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?[/quote:2ec00e6fa0] Wat zie je dan wel? PPP? In dat geval op het driehoekje naast PPP klikken. Dan moet je de kaart zien staan ...[/quote:2ec00e6fa0] Ik zie inderdaad PPP, maar het pull down men laat de kaart niet zien! Alleen PPP. :(
Link naar reactie
[quote:b625de2de4="crazy J"]besturingssysteem ? wat staat er in je netwerkomgeving ? bv externe toegang, client microsoft etc waarom kaart opnieuw ginstall. ? meer info geven..... :-? kunnen "we" je beter helpen :)[/quote:b625de2de4] Ik gebruik W98 Als ik op netwerkomgeving (desk top) staat er "volledig netwerk" Via configuratie scherm naar netwerk, dan zie ik, Microsoft family aanmelden, client for microsoft netwerken, bestands en printer indeling, m'n 3COM kaart, de externe toegangs adapter, realtek ethernet kaart en 3xTCP/IP en 3xNetBEUI (voor alle adapters). primaire aanmelding:client for microsoft netwerken Waarom opnieuw geinstalleerd. Ik kon en kan nog steeds niet via chello het net op. Volgens chello is er geen storing. Opnieuw de ethernet kaart installeren wil dan wel eens helpen...
Link naar reactie
lijkt erop dat de winsock naar de kl*te is. Hoe lang "loopt" windhoos al ? onderstaande kan je proberen, zorg wel dat je de windhoos cdrom + drivers van je NIC bij de hand hebt. Maak eerst een backup van je register: Ga naar Start/uitvoeren, en typ scanregw, gevolgd door 'OK'. klik op 'ja', wanneer je gevraagd wordt of je een backup van het register wilt maken. Mocht het bij het bewerken van het register namelijk iets fout gaan, kun je de voorafgaande situatie weer herstellen in MS-DOS. Ga nu naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op. Ga vervolgens naar Configuratiescherm/Systeem/Apparaatbeheer en verwijder je modem/ethernetkaart(en)/kabelmodem. Ga vervolgens naar Start/uitvoeren, en type Regedit, gevolgd door 'OK'. Ga in het register naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\WinSock, en wis de hele map Winsock. (erop rechtsklikken, en voor 'verwijderen' kiezen) Doe hetzelfde met de map WinSock2 Sluit Regedit. Start Windows opnieuw op. Windows zal nu nieuwe hardware ontdekken (je verwijderde ethernetkaart/modem), en zal om het stuurprogramma vragen. Zorg dus dat je je Windows CD-ROM, of de CD-ROM met het stuurprogramma van je ethernetkaart/modem bij de hand hebt. Ga nu weer naar Configuratiescherm/software, en installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw. Start tenslotte Windows nog een keer op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...