Ga naar inhoud

Simpel netwerkje, maar ik ben leek


anoniem

Aanbevolen berichten

Het zou toch gewoon moeten lukken lijkt me: We hebben thuis 2 pc's. pc1 bevat 2 netwerk kaarten, 1 voor de kabel-internet verbinding en 1 om met pc2 te communiceren, waar 1 netwerk kaart inzit. Ik wil maken dat beide pc's met elkaar kunnen communiceren en tevens dat pc2 via pc1 kan internetten. Op beide pc's staat dezelfde versie van windows xp, en beide pc's zitten in dezelfde werkgroep. Toch kunnen ze elkaar niet vinden.. Kan iemand mij uitleggen hoe dit het makkelijkst geïnstalleerd kan worden? Ik heb er op software gebied weinig verstand van :-?
Link naar reactie
je kunt het makkelijkst in een van de wincows xp machines de wizard.....thuisnetwerk maken.....starten....en dan voor die pc de instellingen ingeven. daarna krijg je de mogelijkheid een netwerkdiskette te maken...wanneer je dit doet kun je deze diskette daarna in de andere pc stoppen en zal die disk de juiste netwerkinsellingen instellen. dit helpt in veel gevallen!
Link naar reactie
:P Je moet wel een [color=red:c81764fe7e]UTP Cross-Link kabel met RJ-45 Connectoren [/color:c81764fe7e]gebruiken en geen line to line kabel want dan zien de twee XPtjes elkaar niet. verder moet je de volgen de handelingen uitvoeren: :roll: 1) Schijven delen, 2) Eventuele printer delen, 3) De zelfde werkgroep instellen, 4) Elke XPtje zijn eigen naam geven, 5) Een Admin aanmaken die de rechten mag verdelen, 6) Users op de host XPtje aanmaken, 7) De gedeelde bronnen aan de users toewijzen met de rechten, :-? EN NU HET BELANGRIJKSTE VAN ALLES. [color=red:c81764fe7e]Denk er aan je bent met een speeltje van Bill Gates bezig dus veel geluk !!!!!![/color:c81764fe7e] :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...