Ga naar inhoud

DNS instellingen @Home?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een netwerkje thuis met 2pc, en een hubje (moet later nog een laptop aan) maar op de cliënt pc (2e pc) kan ik géén gebruik maken van MSN, FTP en andere dingen die verbinding met servers moeten maken... Ik las ergens dat je via DNS instellingen veel kan berijken... maaar.. Moeten deze instellingen op beide pc's worden ingesteld? en je kan maar een paar ip adressen in de DNS configuratie zetten, maar @Home heeft er meer... Welke moet ik nemen? ALvast bedankt, Jort
Link naar reactie
[quote:0e096f18f1="Krekel"]De DNS instellingen liggen een beetje aan waar je huis woont. Zie [url=http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=instellingen]hier voor wat uitleg[/url] Peter[/quote:0e096f18f1] Mijn huis woont in deventer => deven1.ov.nl.home.com, maarr.. er zijn zoveel DNS servers.. welke van de 5 mottik nemen? want er kunnen er maar stuk of 3 ingevoerd worden :-?
Link naar reactie
Dat weet Wiep inderdaad wel, maar.... [quote:0da36eb2a4]Ik las ergens dat je via DNS instellingen veel kan [b:0da36eb2a4]berijken..[/b:0da36eb2a4] (moet zijn: bereiken). maaar.. Moeten deze instellingen op beide pc's worden ingesteld? en je kan maar een paar ip adressen in de DNS configuratie zetten, [/quote:0da36eb2a4] .....dit is natuurlijk klinkklare onzin. Daarnaast wordt hier tot in den treuren uitgelegd hoe een netwerk juist in te stellen, maar de moeite nemen om het te lezen......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...