Ga naar inhoud

etech router instellen aarrgghh


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Wie o wie kan mij helpen met het instellen van mijn etech router + 2 computers met windows me, ik wordt er een beetje moe van!!! mijn verbinding is een mxstream adsl en mijn provider is tiscali wie heeft instellingen van de computers en wil het mij laten weten m.b.v screenshots ook de instellingen van de router ( ik heb enkele berichten gelezen en las dat het heel makkelijk moet zijn maar ja bij mij weer niet natuurlijk O ja ik kan telkens maar met 1 computer op het internet maar dan kan de ander er niet op wat moet ik allemaal aan hebben staan in beide computers, de computers onderling kan ik wel benaderen bij voorbaat dank
Link naar reactie
Beste Mike, Ik herken het probleem. Zelf hebben we er twee weken over gedaan om de e-tech wireless router in te stellen! Simpel zegt men, de instellingen waren correct, maar toch deed het dingetje niet wat we wilden. Solution: download de firmware upgrade voor de betreffende router, dat loste bij ons alle problemen op. De instellingen werden dan gewoon geactiveerd. Succes. Groet, roy
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb ook wat problemen met deze router (vandaag gekocht)Het surfen op de 3 pc's lukt feilloos maar ik geraak niet aan de instellingen van de router via 192.168.1.1.Heb al gekeken op de site [url]http://www.e-tech.nu/[/url] en dit al geprobeerd maar ik geraak vanop de 3 pc's niet aan het main menu van de router. [i:777f4dc7b5]Oplossing: 1. Voer een reset uit op de achterkant van de router. Daarna staat het adres van de router op 192.168.1.1 2. Zet uw pc tijdelijk op een vast ip adres, bijv. 192.168.1.200 3. Controleer of het link lampje van bijvoorbeeld LAN poort 1 op de router brandt. 4. Zet uw netwerkkaart tijdelijk op '10Mbps half duplex': ga naar configuratie scherm -> netwerk -> eigenschappen van uw netwerk kaart -> geavanceerd -> 'Type verbinding' of 'snelheid' = '10Mbs half duplex' of '10Base-T half duplex' (Het komt regelmatig voor dat zelfgemaakte netwerk kabels niet correct zijn gemaakt. De kabel werkt toevallig nog wel met uw kabelmodem of adsl modem op 10Mbps, maar op 100Mbps snelheid met de router treden er problemen op.) 5. Controleer of u antwoord krijgt van de router door in een ms-dos prompt in te typen: PING 192.168.1.1 [/i:777f4dc7b5] Pingen onder DOS lukt wel. Ik heb mijn LAN settings al op automatisch en handmatig ingevuld,zonder resultaat, ik heb kabelinternet van Telenet (Belgie) Ook na reset van modem lukt het niet. De NIC heb ik ook al op half duplex gezet zoals hierboven vermeld. Men spreekt hier op de site ook van [b:777f4dc7b5]firmware[/b:777f4dc7b5]die ge moet updaten maar ik heb niets moeten installeren want er zat geen CD-Rom bij :roll: dus kan ik het moeilijk updaten ?? Voorlopig geraak ik dus niet in main menu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...