Ga naar inhoud

Installatie netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Natuurlijk werkt DHCP gewoon. Als je infrastructuur in orde is, werkt DHCP gewoon, ongeacht het medium of de apparatuur die je gebruikt. Als je een andere switch op die ene aan moet sluiten, waarom neem je dan geen grotere switch? Dat komt de snelheid van je netwerk alleen maar ten goede. Als je een switch op een andere aansluit, moet deze in de uplink van de eerste switch. Dit is een doodnormal poort als iedere andere, alleen dan intern gekruist. Met andere woorden je moet dan met alle apparaten die op de tweede switch aangesloten worden een snelheid van 100 mbit/s delen, terwijl als je één grote switch neemt, ieder apparaat een 100 mbit poort voor zichzelf heeft. Als je een kabel buiten wil leggen (ik neem aan in de grond), moet ie uiteraard diep genoeg liggen en ik zou hem ook in een PVC-buis leggen voor wat extra bescherming.
Link naar reactie
[quote:ce7bd5e5b4="ThijsJ"]Ik wil een netwerk aanleggen met een 8-poorts switch. Mijn vraag: werkt DHCP hier gewoon op? Verder nog, misschien moet er nog een hub of switch meer op die andere switch aangesloten worden, kan dit ook in combinatie met DHCP? Er moet misschien dan CAT5 UTP kabel buiten gelegd worden, welke problemen kan ik dan misschien verwachten?[/quote:ce7bd5e5b4] Ja, als je een DHCP server gebruikte, dan moet je deze ook aanpassen dat dit toegankelijk is op je switch. Een switch aansluiten op een andere switch? Dat kan, maar hou wel rekening dat je een crossover kabel moet gebruiken als je ze koppelt. Een CAT 5 UTP naar buiten mag gelegd worden, mits je rekening houdt met de lengte (Max 100 meter). Anders moet je een router ertussen stoppen (die versterkt de signaal van je netwerk). Succes.
Link naar reactie
[quote:b91bfd8745="SeNTiNeL0"]Ja, als je een DHCP server gebruikte, dan moet je deze ook aanpassen dat dit toegankelijk is op je switch.[/quote:b91bfd8745] Dat hoeft dus niet. Je hoeft niks aan de instellingen te veranderen. [quote:b91bfd8745="SeNTiNeL0"]Een switch aansluiten op een andere switch? Dat kan, maar hou wel rekening dat je een crossover kabel moet gebruiken als je ze koppelt.[/quote:b91bfd8745] Een switch of een hub heeft vaak een uplink poort. Deze kruist het signaal intern en dan kun je dus gewoon met een straight kabel aansluiten. Het is echter niet aan te raden, zie mijn vorige reply. [quote:b91bfd8745="SeNTiNeL0"]Een CAT 5 UTP naar buiten mag gelegd worden, mits je rekening houdt met de lengte (Max 100 meter). Anders moet je een router ertussen stoppen (die versterkt de signaal van je netwerk). Succes.[/quote:b91bfd8745] Een router versterkt niet het signaal. Het enge dat een router doet is twee netwerken aan elkaar knopen. Dit kan zijn een LAN met het internet, maar ook twee LAN's.
Link naar reactie
[quote:ede6375b7b="Leo S"][quote:ede6375b7b="SeNTiNeL0"]Ja, als je een DHCP server gebruikte, dan moet je deze ook aanpassen dat dit toegankelijk is op je switch.[/quote:ede6375b7b] Dat hoeft dus niet. Je hoeft niks aan de instellingen te veranderen. [quote:ede6375b7b="SeNTiNeL0"]Een switch aansluiten op een andere switch? Dat kan, maar hou wel rekening dat je een crossover kabel moet gebruiken als je ze koppelt.[/quote:ede6375b7b] Een switch of een hub heeft vaak een uplink poort. Deze kruist het signaal intern en dan kun je dus gewoon met een straight kabel aansluiten. Het is echter niet aan te raden, zie mijn vorige reply. [quote:ede6375b7b="SeNTiNeL0"]Een CAT 5 UTP naar buiten mag gelegd worden, mits je rekening houdt met de lengte (Max 100 meter). Anders moet je een router ertussen stoppen (die versterkt de signaal van je netwerk). Succes.[/quote:ede6375b7b] Een router versterkt niet het signaal. Het enge dat een router doet is twee netwerken aan elkaar knopen. Dit kan zijn een LAN met het internet, maar ook twee LAN's.[/quote:ede6375b7b] Verklaar je dan eens nader wat je moet doen als je een kabel van meer dan 100 meter hebt? Dan krijg je toch signaal verlies of data loss?
Link naar reactie
Na meer dan 100 meter krijg je inderdaad signaal verlies, sommige switchen boosten het signaal, althans, ze "herhalen" het signaal, waar door je zo´n switch op de grens van 100 meter kan zetten, in de praktijk is dit vaak buiten dus zal geen optie zijn, een lan-repeater zal beter zijn, deze kan het signaal enkele honderden meters verder laten komen, zijn alleen zeer prijzig voor zover ik weet. Glasvezel is ook natuurlijk een optie, maar hier hangt wederom een prijskaartje aan. Als de grens van 100 meter buiten is, kan je nog draadloos overwegen, sommige setjes halen de 250-300 meter, je bent dan alleen beperkt tot 11 mb. Er zijn dus opties zat, 1 en ander is afhankelijk van de wens, omgeving en budget.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...