Ga naar inhoud

Netwerk met switches werkt alleen met 10Mb niet met 100Mb


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

De volgende configuratie begint mij enigzins tot wanhoop te brengen daar ik geen idee meer heb wat er fout kan zijn: 10/100 Mb LAN-switch, daarop aangesloten 1 PC (10/100 LAN-kaart) met internetverbinding en 1 PC (10/100 LAN-kaart) met internetvebinding via ICS een 2de 10/100 LAN-switch met daarop 3 PC's (10/100 LAN-kaart) ook met internetverbinding via ICS Bovenstaande verbinding werkt NIET als als de LAN switches met elkaar verbonden zijn (zowel niet bij gebruike gewone kabel via de uplink poort in de 2de LAN als met cross-cable en gebruik van een normale poort). Er is dan wel een 100 MB verbinding (volgens hed LED'je) maar een overvloed aan collosions op de poort waar de 2 switches aan elkaar zitten. Pingen lukt dan soms, maar met zeker 750% packet loss, en de ip-toewijzing via DHCP helemaal niet Het netwerk-deel van de 2de switch werkt wel als er een 10 MB hub in het uplink gedeelte naar de 2de switch tussen zit. Ook als ik de 1e of 2de switch vervang door een 10/100 hub hetzelfde probleem. Die collisions op het netwerk zijn waarschijnlijk de oorzaak, maar hoe te weg te krijgen????????? Mvg Eric Hillaert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...