Ga naar inhoud

kan niet mailen


anoniem

Aanbevolen berichten

Zoo, ik heb een netwerkje aangelegd. loopt als een treintje, maaar .......ik kan niet mailen. Steeds wordt aangegeven dat de host niet gevonden kan worden. En wordt gevraagd of ik de instellingen wel goed heb geinstalleerd. Na mijn weten is dit goed. Op de hostpc kan ik zonder problemen mailen, maar het probleem zit in de clientpc. Verder info: host zit xp prof op, client 98sec. Heb het netwerkje geinstaleerd met pro, werkte overigens uitstekend, op het mailen na. Verbinding is via een kruiskabel. Ik heb een lanverbinding. Wie weet raad???
Link naar reactie
Dank voor reactie. Helaas is mijn kennis van netwerk/internet etc beperkt, derhalve: "Als je van af de client kijkt naar de netwerkverbindingen..." Wat wordt bedoeld? Overigens, ter verduidelijking van mijn probleemstelling: Vóór installatie van het netwerk kon ik op beide computers (W98 en XP) gewoon e-mailen en internetten. Daarna alleen nog op de XP. De W98 kan geen host meer vinden. (Ook een PING opdracht met het cijfermatige IP adres van mijn provider werkt niet). Verder heb ik in het netwerk geen, althans niet bewust, client of server als zodanig ingesteld. (wellicht verwarrend heb ik de W98 eerder als client aangeduid...) Mijn wens is dus (beide computers beschikken over een interne ISDN card) weer, op beiden te kunnen emailen/internetten.
Link naar reactie
Kan zijn dat de Firewall op de XP computer het emailen van de 98 computer blokkeerd. In XP zit standaard een firewall. zet die eens uit. (ook ergens bij eigenschappen) en kijk of het dan lukt. [quote:c5cdd5a400="Wiebe Vos"]Dank voor reactie. Helaas is mijn kennis van netwerk/internet etc beperkt, derhalve: "Als je van af de client kijkt naar de netwerkverbindingen..." [/quote:c5cdd5a400]Van af de 98 computer, klik op [i:c5cdd5a400]netwerklocaties, verbindingen weergeven,[/i:c5cdd5a400] en dan [i:c5cdd5a400]internet gateway[/i:c5cdd5a400].
Link naar reactie
Ik heb het één en ander ook al geprobeerd. Eerst had ik problemen met msn, kon geen verbinding krijgen. firewall van xp uitgezet, en zonealarm er op gezet. Werkt nu perfekt, maar ik blijf zweten met het mailen. Poort 25 wordt ook aangegeven....zit dicht....en ik begin me wat aftevragen. Bij Home ( mijn provider) hebben ze een tijdje geleden deze poort dicht gezet. Is dit misschien de oorzaak? Wiebe, zit jij misschien ook bij home?? Verder heb ik een stuk gelezen over de z.g postmaster die het mail verstuurd naar de achterliggende clients. optie?? Blijkbaar zitten er meer mee, heb het in meer forums gelezen.....maar niet iets bruiksbaars gevonden om het optelossen.
Link naar reactie
"...Wiebe, zit jij misschien ook bij home??..." Ik zit niet bij Home "...Normaal internetpagina's bekijken lukt dus wel goed?..." Op de W98 machine lukt niets. (Kan geen host vinden). "...klik op netwerklocaties, verbindingen weergeven, en dan internet gateway." Op de W98 machine via: <Start><Instellingen><Configuratiescherm><Netwerk><Cofiguratie><TCP/IP ->3Com Etherlink etc.><Eigenschappen> <Gateway> Hier is niets ingevuld. <IP-adres> Automatisch een IP-adres verkrijgen. <DNS-configuratie> DNS uitschakelen. Is dit correct? (Zit ik wel op de juiste plaats te kijken?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...