Ga naar inhoud

Netwerk probleempje


anoniem

Aanbevolen berichten

Op vrijdag de 13e verhuisde ik de client PC van het netwerk naar een andere kamer toe. Kabeltje daar naar toe en gaan. Nou ik dacht het niet, de pc's zien elkaar niet meer. Heb er niks aan veranderd alleen verhuist. Uiteraard zit er een andere (langere) kabel tussen. Dan zou je denken de kabel is niet goed. PC weer naast elkaar gezet en dezelfde kabel gebruikt als voorheen. Vergeet het maar ze zien elkaar niet. Host XP pro, Client W 98 SE Verbonden met een Edimax Fast Ethernet Switch. Had de Netwerkwizzard in XP gedraaid en met de diskette op de Client en dat werkte. Ze hebben beide een unieke naam en zitten in de zelfde werkgroep Op beide pc's kan wel onafhankelijk van elkaar worden geinternet maar dus niet samen. Had op beide pc's nog een Ghost backup gemaakt teon het werkte maar ook die doet het niet. Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd. Indien nog meer info is gewenst dan hoor ik dat graag, ben niet zo'n ster met netwerken. b.v.d.
Link naar reactie
Ik heb de Wizzards maar nog eens een paar keer uitgevoerd , met overigens dezelfde instellingen. De pc's zien elkaar nu allebei (zoals al gezegd) en kunnen allebei gezamelijk en apart internet op. De printer kan ook gebruikt worden op de client. Bij de client krijg ik nog wel de melding tijdens het opstartten [b:762f2cd127]"er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren, u heeft mogelijk geen toegang tot enkele netwerkbronnen"[/b:762f2cd127] Is dit verder van belang?? Client weer verhuist naar een andere kamer en het werkt nog steeds. Al is het nu wel iets trager, maar er zit dan ook een kabel van 20 meter tussen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...