Ga naar inhoud

netwerk niet 100%


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al gezocht op het forum maar ik kom er niet uit. Misschien heeft iemand een duidelijker andtwoord voor mij dan alleen te zeggen dat ik moet kijken of alles wel goed staat of dat de kabels wel goed zijn. Ik heb een netwerk met 3 computer met XP Pro. Ze kunnen elkaar zien en ze kunnen alles delen en de printers werken ook goed. Maar nu had ik van een vriend een wat oudere PII266 gekregen met toevallig 2 netwerkkaartjes erin. Dus ik dacht dat ik die wel ffies snel op het netwerk kon aansluiten zodat ik de extra ruimte kon gebruiken. Mis! Op die pc staat namelijk ME. Op een of andere reden kan ik via een XP pc wel alle andere computers zien maar ik kan NIET op die ME computer komen. Dan geeft ie een fout dat ik niet genoeg toegang heb ofzo iets. En ik kan vanaf die ME pc niet de andere pc's zien. Maar ik kan wel op die ME comp op het internet via de hoofd pc met XP die het internet deelt onder XP In de XP pc's zitten allemaal een Realtek netwerkkaartje. Ik heb deze ook al geupdate. In de ME pc zit een 3com kaartje en een of ander onboard geval. Is er iemand die mij kan helpen of misschien een link geven naar een topic waar wel het juiste antwoord in staat? Ikzelf heb het nog niet gevonden!
Link naar reactie
Probeer eens \\<computerneem>, kijken wat er gebeurd, als je nu de computer kunt zien (Shares e.d.) dan heb je te maken met een IP-subnetbreuk. Oplossing: Zorg ervoor dat alle IP-adressen in het zelfde subnet zitten met een subnetmask van 255.255.255.0: bv. WinXPPro1 (die je het meest gebruikt): 192.168.0.1, WinXPPro2: 192.168.0.2, enz. kijk alleen wel uit dat je het subnet 127.0.0.0 (de laaste 0 is om het subnet aan te duiden) gebruikt, want daar zit je eigen computer ook in (127.0.0.1, DNS:localhost). Je moet eigenlijk ook geen andere subnetten aanmeten die verschillend zijn met de volgende: 90.0.0.0 en 192.168.0.0. Als je dit wel doet krijg je problemen met het internet! :-? Gewoon proberen, als het niet lukt mag je met altijd mailen e.d.
Link naar reactie
Probeer eens \\<computerneem>, kijken wat er gebeurd, als je nu de computer kunt zien (Shares e.d.) dan heb je te maken met een IP-subnetbreuk. Oplossing: Zorg ervoor dat alle IP-adressen in het zelfde subnet zitten met een subnetmask van 255.255.255.0: bv. WinXPPro1 (die je het meest gebruikt): 192.168.0.1, WinXPPro2: 192.168.0.2, enz. kijk alleen wel uit dat je het subnet 127.0.0.0 (de laaste 0 is om het subnet aan te duiden) gebruikt, want daar zit je eigen computer ook in (127.0.0.1, DNS:localhost). Je moet eigenlijk ook geen andere subnetten aanmeten die verschillend zijn met de volgende: 90.0.0.0 en 192.168.0.0. Als je dit wel doet krijg je problemen met het internet! :-? Gewoon proberen, als het niet lukt mag je met altijd mailen e.d.
Link naar reactie
[quote:1bc694d333="Henk Bakker"]Ik neem aan dat je de werkgroep op allemaal hetzelfde hebt staan, en dat je via een hub alles aan elkaar hebt gekoppeld. Geef de totale werkgroep eens een andere naam, misschien helpt dat. Bij mij heeft het geholpen![/quote:1bc694d333] Bedankt voor de tip heeft ook bij mij gewerkt: alle vier de PC's in het netwerk zien elkaar nu eindelijk. Groeten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...