Ga naar inhoud

install netwerkversie cardbox werkt niet met windows-xp


anoniem

Aanbevolen berichten

het lukt mij niet om het progamma cardbox (netwerkversie) op mijn pc aan de praat te krijgen. Het is een stand alone machine, met Windows XP als besturing. Op mijn andere stand alone pc, met windows 95 werkt het na installatie prima. En op een pc met windows 98 in een netwerk doet ie het ook. Ik heb cardbox op de windows xp-machine op precies zelfde manier geinstalleerd als op de andere machines. Wat gebeurt er? Als ik cardbox.exe na installatie voor eerste keer aanklik geeft programma melding dat hij cardbox.shr niet kan vinden, en dat cardbox niet kan starten. Met cardboxnet.exe moet dat bestand worden aangemaakt. Bij die foutmelding staat dan gelijk al een button ”aanmaken”, maar als je die aanklikt geeft hij als melding: “er is fout opgetreden in uw toepassing. Als u sluiten kiest zal uw toepassing beëindigd worden.”. Als je dan sluiten kiest meldt hij: “algemene beschermingsfout opgetreden in module cardbox.exe op 000e:0928. Kies ‘sluiten’, cardbox zal sluiten.” Hij heeft dan wel degelijk een cardbox.shr bestand gemaakt, standaard in dezelfde directory als waar crdbox.exe staat. Als je dan opnieuw cardbox opstart geeft hij als melding: kan cardbox niet starten vanwege dubbele machinenaam. Een machine genaamd …is al geregistreerd in bestand toegangsbeheer cardbox.shr. In cardbox-help staat dan volgende: Cardbox heeft ontdekt dat uw machinenaam al in gebruik is en weigert te starten. Dit is een beschermingsmechanisme om te voorkomen dat uw gegevens beschadigd raken. Als u zeker weet wat u doet, dan kunt u deze bescherming negeren. Er zijn twee manieren waarop dit mechanisme in werking gesteld kan zijn: Identieke machinenamen Uw computer kan dezelfde machinenaam hebben als een andere computer op het netwerk (en die computer gebruikt momenteel Cardbox). Dit is ernstig. Machinenamen moeten uniek zijn, dus dit is een fout die u op moet lossen. De gebruiker van de andere computer waarop Cardbox actief is kan achter de naam van de machine komen door de opdracht Help, Cardbox info te gebruiken: hiermee kunt u de machine identificeren die dezelfde naam heeft als de uwe. Dit kan niet het geval zijn, want in werk op stand alone computer. De helptekst vervolgt: De meest voor de hand liggende oorzaak van identieke machinenamen is het feit dat het netwerk niet automatisch unieke machinenamen (of "node namen") toekent aan de computers en het met de hand had moeten gebeuren, door CBOX.INI te bewerken en dat iemand daarna een CBOX.INI bestand heeft gekopieerd van de ene computer naar de andere zonder het te bewerken. Dat vorige is ook niet aan orde, want de computer is stand alone. Cardbox is de laatste keer dat u het gebruikte vastgelopen. In dit geval heeft Cardbox nog niet de kans gehad om de gegevens van uw machine te verwijderen en het lijkt er dus op dat de machine nog steeds bezig is met Cardbox. Als u zeker weet dat dit de oorzaak is, kunt u de waarschuwing negeren en Cardbox toch starten. Ga terug naar de waarschuwing, en klik op OK (of de ENTER-toets) terwijl u de SHIFT-toets ingedrukt houdt. Cardbox zal dan normaal starten. Dit laatste is er volgens mij aan de hand. Echter, in tegenstelling tot wat in helptekst staat, blijkt het niet mogelijk deze fout te negeren. Hij geeft dan weer bovengenoemde foutmelding: “er is fout opgetreden in uw toepassing. Als u sluiten kiest zal uw toepassing beëindigd worden.”. Als je dan sluiten kiest meldt hij: “algemene beschermingsfout opgetreden in module cardbox.exe op 000e:0928. Kies ‘sluiten’, cardbox zal sluiten.” Ik kan er niet uitkomen, en het idiote is dat het op andere pc’s wel gewoon direct werkt, en ik al deze meldingen helemaal niet krijg, terwijl het daar op identieke wijze is geïnstalleerd. Hoe kom ik hier van af? Jaap Graveland
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...