Ga naar inhoud

Draadloos Netwerk???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een notebook, met een draadloze netwerkkaart voor op school. Nu zou ik ook thuis op het internet willen doormiddel van een netwerk tussen de pc en notebook. Nu is mijn vraag: Kan ik op één of andere manier hiermee een draadloze netwerk verkrijgen, of moet ik toch aan de gang met kabels ed.????. Zo ja, wat moet ik daar dan voor aanschaffen en doen??? Heeft iemand hier toevallig een antwoord op??? bvd, ST. Smits
Link naar reactie
heb je paar opties voor 1. neem een WirelessAccessPoint met ingebouwde router functie Op deze sluit je bv je kabelmodem aan en verdeel je wireless je internetverbinding over je PC's (die nat. een wireless NIC moeten hebben) 2. op bovengenoemde AP zit meestal ook een hub/switch dus is het bv mogelijk om zowel draadloos als bedraad een PC aan te sluiten. In jou geval dus laptop wireless, PC met normale UTP in AP steken. 3. als je thuis al een netwerkje hebt met hub kan je daar een AccessPoint op aansluiten zodat je laptop daarmee verbinding krijgt, op je HUB is nat. ook de gewone PC al aangesloten en kan je daarmee verder je internet verdelen.
Link naar reactie
[quote:623f6275f5="STSmits"]Ok, bedankt voor uw reactie!!! Alleen roept dat de volgende vragen in mij op: 1. Is er ergens op het internet een pagina, waar uitgelgd staat hoe precies je dat kunt installeren? 2. Kan ik dezelfde kaart gebruiken voor school en thuis??? In ieder geval bedankt voor de reactie, en verder hoop ik nog op verdere reactie, bvd, ST. Smits[/quote:623f6275f5] 1. http://www.wireless-nets.com/column/column_wireless_lan_access_point_installation.htm Nu zit er meestal goede documentatie bij de AP waarin eea uitgelegd staat. Gebruik anders effe www.google.nl 2. Meestal is dit onderling uitwisselbaar, het kan natuurlijk wel zo zijn dat je bepaalde instellingen moet wijzigen omdat je "schoolnetwerk" anders werkt als je thuisnetwerk. Denk bv aan TCP/IP, DHCP en workgroup. Tip : zorg dat je thuisnetwerk zoveel mogelijk op het schoolnetwerk lijkt, dus zelfde workgroup DHCP etc. Hoef je als je thuiskomt weinig aan je PC config. aan te passen om op je prive netwerk te kunnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...