Ga naar inhoud

Geen verbinding tussen laptop en desktop


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil doormiddel van twee netwerkkaarten en een crosscable een netwerkje leggen tussen mijn laptop en mijn desktop. Op beide sysstemen heb ik XP, na de wizzard binnen XP te hebben gebruikt kwam ik niks verder, ik kan wil via mijn desktop naar de laptop pingen maar niet andersom. Wel is het zo dat het ip van mijn desktop 169.254.195.79 is en van de ander 169.254.132.3 Ik meende dat het derde 'lijntje'met cijfers ook nog gelijk hoorde te wezen. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen hiermee, vriendelijke groeten, Theodoor
Link naar reactie
Zo te zien zijn je PC geconfigureerd voor DHCP. DHCP zorgt ervoor dat een PC automatisch een IP adres krijgt van een server. Als een PC met XP erop geen DHCP server kan vinden, genereert ie zelf een willekeurig IP-adres in de 169.254.x.x reeks. Wat jij moet doen is handmatig een IP-adres opgeven. Geef op de ene PC het IP-adres 192.168.1.1 en op de andere 192.168.1.2. Op beide PC's een subnetmask van 255.255.255.0. Dit doe je door naar de netwerkinstellingen te gaan. Rechtsklikken op de LAN-verbinding, eigenschappen en dan dubbelklikken op TCP/IP
Link naar reactie
Heb de IP adressen inmiddels vastgezet. Nu kunnen de computers elkaar zien en ik kan ook via allebei de computers naar de andere computer pingen. Het netwerk werkt echter zeer traag, zo doe ik er enige tientallen seconden over om de andere computer binnen te komen, laat staan om er verder in te komen. Ik heb wel mappen gedeeld en verder andere topics en sites bezocht waar eventueel een duidelijk antwoord op te vinden was, maar niets hielp daarvan, ook zelf nog enkele instelling in TCP/IP veranderd zoals de firewale(die XP automatische insteld) uitgeschakeld. Iemand nog een oplossing hiervoor? Het is trouwens een silicom fast ethernet kaart en een realtek kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...