anoniem Geplaatst: 18 september 2002 Delen Geplaatst: 18 september 2002 Ik heb nu chello op 2 pc´s verdeeld via een hub (chello kabel in zijkant hub die dan weer wordt verdeeld over de 2 pc´s) Is dit toegestaan en hoe kan het anders? Tnx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2002 Dit is niet toegestaan. Officieel moet je met het instaleren van meerdere PC's op een Chello abbonement een bedrijfsabbonement nemen. Staat ergens op het forum uitgelegd. Over het algemeen laat Chello het (oogluikend) toe, zolang je geen overlast aan andere gebruikers geef, of te veel download (fair use model) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2002 [quote:8a109a8a4b="25061"]Ik heb nu chello op 2 pc´s verdeeld via een hub (chello kabel in zijkant hub die dan weer wordt verdeeld over de 2 pc´s) Is dit toegestaan en hoe kan het anders? Tnx[/quote:8a109a8a4b] zo krijg je 2 IP's van chello, wordt af en toe gecontroleerd zeker als je belt met de helpdesk als je bv problemen krijgt. Is idd niet toegestaan zoals hierboven vermeld. oplossing wat "ook niet toegestaan is" :wink: 1. router tussen kabelmodem en PC's 2. internetverbinding terug op "oude" PC (server), daarin 2e NIC die aansluiten op de hub 2e PC (client) ook op de hub en internetsharing of iets dergelijks gebruiken. Nadeel server moet altijd aanstaan wil client op internet kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2002 mag niet. simpeler: crosskabeltje tussen de 2 pc's.....nadeel is dan wel dat de hoofdpc met chello kaart aan moet staan, anders geen internet op de andere pc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2002 Ik heb op beide pc's 2 verschillende ip-adressen De eerste paar cijfers komen overeen met het ip van Chello zelf (de 2 pc's hebben dus niet dezelfde ip adressen) Kunnen ze het nu nog steeds zien En stel dat ik de helpdesk bel, wat zouden ze kunnen doen? Thnx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2002 [quote:158deb5341="25061"]Ik heb op beide pc's 2 verschillende ip-adressen De eerste paar cijfers komen overeen met het ip van Chello zelf (de 2 pc's hebben dus niet dezelfde ip adressen) Kunnen ze het nu nog steeds zien En stel dat ik de helpdesk bel, wat zouden ze kunnen doen? Thnx[/quote:158deb5341] natuurlijk hebben de PC's niet hetzelfde IP adres (zou je leuke foutmelding krijgen) chello gebruikt een DHCP-server die IPnrs uitgeeft die zorgt ervoor dat er geen dubbele ip's worden uitgegeven. Dus als ze jou kabelmodem opvragen zien ze 2 (verschillende) IP adressen staan bij jou, wat voor hun dan de logische conclusie is dat je meerdere PC's hebt aangesloten. Helpdesk kan : je erop/over aanspreken een waarschuwingsmailtje sturen en wordt je dus in de gaten gehouden je kabelmodem deactiveren ( ergste geval) ligt ook aan welke "medewerker" je aan de lijn krijgt, ken er flink aantal die er geen bal om geven. Wordt je erover aangesproken en je geeft bv een k*t opmerking van fl*kker op of zoiets. En de Helpdeskmedewerker is hier niet van gedient, grote kans dat je verbinding er een poosje uitgegooit word. Zoals hierboven al eerder gemeld, zolang jij niet teveel "bandbreedte" opslokt en er geen klachten komen van buurtbewoners, laten ze heet oogluikend toe Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen