Ga naar inhoud

alcatel adsl modem en pcanywhere


anoniem

Aanbevolen berichten

LS; Wij hebben hier een alcatel adsl modem, die getweaked is zodat het een router is geworden. (we werken met win98SE) Hierop hangen ongeveer 20 pc's. Nu wil ik 1 van die pc's op afstand bedienen (zodat ik thuis kan werken). Thuis heb ik een laptop (win2000pro) en kabel-internet (chello). De router heeft een firewall, die we uiteraard niet geheel willen uitschakelen. Heeft iemand een idee hoe ik de pc's en of de router kan configureren zodat ik alleen maar mijn pc op werk kan bedienen vanuit huis? Chello heeft een dynamisch IP adres, dus de firewall vastzetten op een bepaald IP adres gaat niet op. Wij willen PCanywhere gebruiken (of als iemand anders een tip heeft voor een beter/makkelijker programma is dat natuurlijk ook goed!) Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Vr Gr Marco
Link naar reactie
[quote:30d14d1c25="tijnie"]Ik denk dat je een probleem krijgt omdat chello je geen vast IP geeft. Je moet namelijk toch eerst op je router komen voor dat je kan door routeren naar je werkstation. De poorten zijn trouwens 5631 en 5632 (TCP/UDP modus).[/quote:30d14d1c25] Vanaf thuis (chello) naar werk (vast ip) kan dus wel, poorten zijn 5631 (TCP) en 5632 (UDP) maar je moet ze "MAPPEN" naar je Pc Anywhere host.
Link naar reactie
Ls; Iedereen bedankt zover voor het meedenken. Het is spijtig genoeg alleen nog niet gelukt (van thuis, chello; naar werk, adsl). Het mappen van de firewall in de alcatel adsl modem lukt nog niet. Maar we blijven lezen op het internet en we blijven proberen. Voor de zekerheid toch nog even de gegevens op een rijtje: Thuis: chello kabel Werk: adsl met alcatel modem getweaked. Hierachter staat een hub met een paar pc's. 1 van die pc's wil ik thuis via pc anywhere aanspreken om vanuit huis te werken. We hebben pcanywhere 10.5. PCanywhere via het netwerk (ALS TEST, van de ene pc in het netwerk naar de andere) levert geen probleem op. Het probleem zit in het mappen van de modem. Ik hoop dat iemand ons nog de "gouden tip" geeft. groetjes; Marco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...