Ga naar inhoud

kazaa / msn messenger via kennisnet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het ligt zowiezo aan de server die er staat. Bij ons op school hebben we een server met microsoft proxy server. Deze ondersteunt NIET het socks protocol die voor kazaa nodig is. Als ze een andere proxy server zouden kiezen werkt het gewoon. MSN moet altijd werken. Gewoon niets aan de instellingen veranderen. Maar je moet voor kazaa altijd een socks proxy server hebben. Suc6!
Link naar reactie
Ik werk op eem servicedesk die scholen ondersteunenmet het netwerk. De scholen hebben uiteraard ook kennisnet. Toevallig krege ik gisteren de vraag of Kazaa werkte. Ik heb de klant verteld dat de ppot bij kennisnet dicht staat en daar even naar toe moest bellen of de poort kon geopend worden. Ik denk dat het gelukt is bij de klant want hij heeft niet meer terug. Dus even naar kennisnet bellen en dan vragen of ze de poort open kunnen zetten
Link naar reactie
Bij ons op school hebben we ook kennisnet. Maar onze systeem beheerder heeft een aantal proxyservers en de computers die de leerlingen mogen gebruiken zit op een proxyserver waar je geen msn,ftp,kazaa enz kan gebruiken. Ik werk voor de schoolsite en wij hebben een apparte computer daarvoor. Deze computer zit op weer een andere proxyserver en wij kunnen wel msn en ftp gebruiken. Het ligt eraan in hoeverre je systeembeheerder het netwerk beveiligd tegen ondeugende jongeren ;) bij ons kan je verder nix doen(niets installeren, zelfs geen flashplugin! :evil: )
Link naar reactie
Dit is een school en zoasl de de reacties zeggen : het is door de beheerder afgesloten. Aangezien het een school is en er weinig geld is voot pc, vindt ik het [b:6dcad328dd]niet verstandig om adviezen [/b:6dcad328dd][b:6dcad328dd]te geven hoe een leerling de netwerk opzet van zijn school moet bypassen [/b:6dcad328dd] Jonstenk, je zal dus MSN en Kazaa toch thuis moeten doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...