Ga naar inhoud

instellingen


anoniem

Aanbevolen berichten

:o Na ongeveer 10 informatie bronnen en evenveel goed bedoelde aan bevelingen is het mij nog niet goed duidelijk hoe het volgende probleem goed opgelost kan worden omdat de aanbevelingen elkaar tegen spreken. Alles nog een keer op een rijtje zettend,ik wil voorlopig alleen maar goed internet bedrijven. Ik heb dus chello via het modem van chello ga ik naar een repotec router,aan de router is een desktop XP en een laptop98 gekoppeld. De router heeft hetzelfde mac adres als de ethernetkaart van chello die in de desktop zit(de router staat bij de desktop). Mijn vraag is nu wat moet ik Instellen: Moet ik de DNS op beide computers instellen?. Moet ik gateway op beide computers instellen? Moet ik subnat mask op beide computers instellen? Moet ik Ip op beide computers op auto zetten? Ik zou het tenzeerste op prijs stellen dat U alleen reageert als U het voor de volle honderd procent weet. Als er verder nog instellingen zijn die ik nog moet doen laat het mij dan weten Vele groeten, Henri Dubach :D
Link naar reactie
Ten eerste: hoe kan de router hetzelfde MAC-adres hebben als de netwerkkaart in de PC? Een MAC-adres is een uniek adres voor een device. Er zijn geen twee apparaten op de wereld met hetzelfde MAC-adres. En dat is maar goed ook, want anders zou het allemaal behoorlijk mis gaan. Het MAC-adres wordt namelijk in de header van de data-pakketjes gestopt, zodat alle andere devices weten waar het pakketje vandaan komt en waar het naartoe moet. Oke, je moet het olgende instellen: DNS: Ja, op beide computers de IP-adressen van de DNS-servers van je provider. Gateway: Dis moet het interne IP-adres van je router zijn, op beide PC's. Subnetmask: Op beide computers hetzelfde subnetmask, meestal 255.255.255.0. IP-adres: Alleen op auto zetten als je een DHCP server hebt. De meeste routers hebben een ingebouwde DHCP server-functie, maar die hoef je niet te gebruiken. ALs je die wel gebruikt kan het lekker makkelijk zijn, dan zet je ales op auto en de router doet al het werk voor je. Als je die niet gebruikt, moet je ieder apparaat een apart IP-adres geven, bijvoorbeeld de router 192.168.1.1, PC 1 192.168.1.2 enz.
Link naar reactie
Wat dat mac adres betrefd dat is mij nog niet helemaal duidelijk maar ik heb wat gegevens uit de computer gepulkt, zie het volgende. [b:4fa7f807d8]systeem[/b:4fa7f807d8] Device naam : sc880850 (router) Firmversie :version 1.4 (router) Hardware idee : 00d400955810 (router) [b:4fa7f807d8]Lan[/b:4fa7f807d8] Physical address: 00c002880850 Ip adress : 192.168.0.1 Networkmask:255.255.255.0 Dhcp server : On Dhcp start IP adres:192.168.0.2 Dhcp finisch IP adres:192.168.0.51 [b:4fa7f807d8]Internet[/b:4fa7f807d8] Physical adress:0050fc53dadc Ip adres :62.195.122.45 Netwerkmask: 255.255.254.0 Default Gateway :62.195.122.1 Dhcp client : on Dns ip adres : 212.142.28.66/67, 212.142.28.180
Link naar reactie
[quote:89b8edb6cd="Leo S"]hoe kan de router hetzelfde MAC-adres hebben als de netwerkkaart in de PC? Een MAC-adres is een uniek adres voor een device. Er zijn geen twee apparaten op de wereld met hetzelfde MAC-adres. [/quote:89b8edb6cd] :o :o :o :o :o [img:89b8edb6cd]http://people.zeelandnet.nl/jaccobl/mac%20adres.JPG[/img:89b8edb6cd] een goede router kan natuurlijk een mac adres "klonen" dat is namelijk nodig bij een aantal providers. BV zeelandnet. Alleen mijn 3com kaart werkt omdat zij het macadres vastzetten aan het modem. Iedere andere NIC die ik erin duw kan niet op internet. Alleen als ik te Mac adres aanpas natuurlijk :wink: In principe heb je dus gelijk iedere device een uniek hardwareadres, maar zoals je ziet is er natuurlijk eea op te lossen :D
Link naar reactie
hoe kan ik dat mac adres klonen,ik heb een repotec router. ik krijg af en toe het service scherm van chello Het apparaat dat u momenteel gebruikt staat niet geregisteerd onder uw chello account. Om dit apparaat te kunnen gebruiken dient u eerst de registratie van een van de apparaten/het andere apparaat te verwijderen. Onderstaande lijst bevat de IP hardware voor de gebruiker h.dubach1 Geef aan welke hardware u wilt verwijderen. PCs gevonden PC MAC-adres: 00:50:fc:53:da:dc IP-adres: none De volgende hardware onderdelen worden verwijderd. Wilt u doorgaan? · PC MAC-adres: 00:50:fc:53:da:dc ja nee Geef de gegevens van de eurodocsiscm kabelmodem klik op "indienen" om verder te gaan als U klaar bent MAC-adres :00 :50 :fc :53 :da Serienummer 000..... Locatiecode 5551 De volgende hardware is niet geregisteerd onder uw account. Een PC met het volgende MAC adres is gevonden. · Kabelmodem: eurodocsiscm MAC-adres: 00:04:bd:e7:44:22 Serienummer: 052401202151645805052000 Locatiecode: 5551 · PC MAC-adres: 00:50:fc:53:da:dc Locatiecode: 5551 Wilt u een apparaat toevoegen? ja nee Kabelmodem en PC zijn gereed voor gebruik Start kabelmodem en PC opnieuw op,om wijzigingen door te voeren. Kabelmodem en pc zijn gereed voor gebruik. Start kabelmodem en pc opnieuw op om de wijziging doo te voeren. Hoe kan ik dit oplossen? Groeten Henri
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...