Ga naar inhoud

[Router] Advies gevraagd


anoniem

Aanbevolen berichten

Deze week zouden we hier thuis een netwerkje opzetten om zo internet te delen (chello). Het gaat om 2 computers (1 x WIN98 & 1 x WINXP). We meenden dat we een router hadden gekocht, maar het bleek dus een switch te zijn :evil: We zijn nog niet helemaal thuis in 't netwerkwereldje vandaar. Nu hebben we de switch weer teruggebracht en nog niks nieuws gekocht. Ik moet volgens mij een router hebben als het aan onze eisen moet voldoen. We willen namelijk tegelijk kunnen internetten, maar er moet eigenlijk geen pc zijn die altijd moet aanstaan zodat de andere pc ook kan internetten. Dit kon met die switch namelijk niet en met een router kan dat wel geloof ik. Heeft iemand goeie ervaringen met een router in combinatie met chello? Graag zou ik dat dan horen. Het gaat omde volgende 2 systemen: - PIII 866, 512MB RAM, 60 GB HD, WINXP PROF (met chello er nu op) - Celeron 400, 64MB RAM, 8 GB HD, WIN98 (Niet SE)
Link naar reactie
heb er zelf pas een paar getest was over deze 2 erug tevreden goedkoopste is "simpele" router en eenvoudig in te stellen http://www.topit.nl/eindgebruiker/detail.lasso?artcodeweb=TW100S4W1CA duurdere is zeer uitgebreid, naast de routingfunctie kan je websites blokkeren, aangeven hoelang of welke dag(en) een bepaalde PC mag/kan internetten, ftp/msn/finger/etc is allemaal te blokkeren Is wel wat moeilijker om in te stellen http://www.topit.nl/eindgebruiker/detail.lasso?artcodeweb=TW100BRF104 weet alleen niet of prijzen incl BTW zijn, denk t niet.
Link naar reactie
[quote:c3da3baee3="gandalfxxx"]Dat voorbeeld van ons komt dus neer op de duurdere variant? Is het heel veel moeilijker om zo'n ding in te stellen? Of kun je gewoon standaardinstellingen laten staan?[/quote:c3da3baee3] heb beide routers op chello getest ( Rdam) de configuratie van de "dure" is een kwestie van goed lezen. Het werkt via een "webpagina" maw als je de client(s) hebt aangesloten dan kan je dmv internetexplorer in de router komen. Zit duidelijke gebruiksaanwijzing bij. moet je na een half uurtje wel aan de praat hebben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...