Ga naar inhoud

Draadloos ??Wat heb ik nodig.


anoniem

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk een beetje domme vraag,maar toch,wat heb ik nodig voor een goed draadloos netwerk ?Moet ook mijn internetverbinding kunnen delen (kabel).Is een access-point met router en een wireless usb-adapter genoeg ?En is mijn desktop dan ook draadloos verbonden met internet of gaat dit via een kabeltje ?Is mijn internet-verbinding dan ook langzamer ? bij voorbaat dank djtcc
Link naar reactie
je kabelmodem wordt aangesloten met een UTP kabel op de WirelessAccessPoint met router functie daarvanaf gaat je verbinding draadloos naar de USB NIC die je op de desktop PC hebt geinstalleerd. Dus je desktop is dan draadloos verbonden. de snelheid is afhankelijk van wat voor wireless setje je hebt gekocht. Zal wel 11Mbps zijn. Snelheid is ruim genoeg voor internet. Met wireless moet je wel rekening houden met "storende factoren" Staat je PC bv achter een betonnen muur van 1 meter dik met de WAP aan de andere kant dan zal het signaal zwakker zijn dan dat je achter bv een gipswandje staat.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...