Ga naar inhoud

Problemen met client pc....


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een server (win2000 server) waar 2 clients aanhangen (winme, win98). De ene logt ALTIJD keurig in (win98) en werkt vlekkeloos. Als ik bijvoorbeeld bij netwerk ga kijken zie ik de server enzo staan. Op de andere pc (winme) heb ik 2 rare problemen. Ik heb de instellingen uiteraard indenktiek gehouden aan de win98 pc (alleen ip niet uiteraard). Maar er doen zich de volgende problemen voor: 1) Als de server al draait en is ingelogd, en ik start dan de winme pc op en wil inloggen met een password op het domein. Dat het domein mij niet kan valideren ofzo. Als ik dan de winme pc restart en daarna mijn wachtwoord intik log ik keurig in. Ik kan bijvoorbeeld internetten e.d. via de server. Dit is op zich al een vreemd probleem maar hier is mee te leven. Maar dan punt 2 2) Als ik netjes ben ingelogd (zie punt1) en ik wil een netwerkschijf benaderen dan kan dit niet. Als ik ga naar netwerkomgeving krijg ik wel het domein in beeld, maar als ik dubbelklik op het domein krijg ik de melding dat er geen aanmeldserver gereed is ofzo. Ik dacht het dan gewoon met net use op te lossen. Maar de server naam wordt niet herkend op het netwerk, is dan de melding. Heel vreemd dus..... pingen naar server gaat wel. Het vreemde is ook nog dat de win98 pc bij wel keurig op het netwerk ziet staan en ook kan benaderen, maar andersom dus niet..... Wie kan mij helpen......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...