Ga naar inhoud

Opstarten pc in Freesco-routermodus


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb mijn Internetdeling met een Freesco router lopend 8) . Nu wil ik graag ook nog de hele boel (een lawaaierige 486-router en een nog lawaaierige hub...) kwijt in de kast en daarbij de monitor afkoppelen om zo voortaan de router zonder handelingen te kunnen herstarten. De router start echter nog op met overblijfselen van Windows 95 en komt uiteindelijk terecht in de C prompt, waarna ik de opdracht "router.bat" geef. Ik heb helaas geen Windows 95 diskettes meer en kan Windows 95 niet meer helemaal verwijderen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Bedankt alvast Marco
Link naar reactie
Heb je ook alle Win 95 DOS opdrachten verwijdert? Zo ja, dan zou ik zien aan MS-DOS 6.2 o.i.d. te komen. Kijk maar eens op www.bootdisk.com Ik ga ervan uit dat je een FAT16 partitie gebruikt. In principe zou je in de autoexec.bat router.bat kunnen aanroepen ... Met Win98 formatteren kan ook maar mijn indruk was dat FreeSCO niet goed overweg kon met Win9x.
Link naar reactie
ik heb de computer al eens helemaal geformateerd en toch blijven er nog Windows 95 bestanden achter... Ik heb hier inderdaad nog een "Freedos" opstartdiskette liggen. Nu ga ik misschien een domme vraag stellen :o , maar kan ik niet gewoon het autoexec.bat bestand naar de C-schijf kopiëren en vervolgens laten opstarten met router.bat?
Link naar reactie
[quote:3f3ed56839="Vrielance"]Nou, zo dom was het niet 8) want het werkt! Zit ik alleen nog met de Freesco login en password. Of zijn die voor de verbinding niet nodig?[/quote:3f3ed56839] Gefeliciteerd! De login en wachtwoord horen bij Unix/Linux. Het goede nieuws is dat je niet persé hoeft in te loggen om de router software te laten werken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...