Ga naar inhoud

router installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, Ik richt deze post meer aan de mensen die gebruik maken van Mxstream (adsl) internet en die met een router draaien. Als andere mensen ook oplossingen ed. hebben, mogen die wellicht ook antwoorden :) Even wat informatie vooraf: Ik heb internet van Planet internet (mxstream - adsl) en heb sinds kort een router (Netgear MR314) voor wireless gebruik en gewoon netwerk. Mijn vraag: Het is na veel bloed, zweet en tranen nog niet gelukt om de router goed te installeren en dus te kunnen internetten via de router. Simpelweg omdat ik sommige instellingen gewoon niet weet. Ik heb hier wel overigens nog alle papieren van planet internet ed. maar ik word er geen wijs van bij het configureren van mijn router. Wie kan mij uitleggen wat ik allemaal moet doen? Het gaat mij dus voornamelijk om het instellen van de router. Ik voor de wizard-install uit, maar volgens mij maak ik telkens ergens een fout. En moet ik ook nog iets speciaals aan de betreffende pc's in het netwerk veranderen? Wie kan mij helpen? ps. het gaat me nu dus alleen om het gewone netwerk dat ik draaiende wil hebben. Wireless is een zorg voor later :) Groeten K.
Link naar reactie
Ik heb tijdens de configuratie van de router veel gehad aan de handleidingen via http://freesco.dnsalias.net of http://www.xs4all.nl/~bleekerm/handleiding.html. Als je weinig verstand hebt van Linux, blijf je nog steeds met vragen zitten, maar je komt in ieder geval een heel eind. Voor het editen van de scripts is het handig te weten dat je de bekende Dos opdrachten (edit, cd, dir..) kunt gebruiken... Succes Marco
Link naar reactie
Je bedoelt dat ik via de router in het netwerk kan komen? Nee, ik kan nog niet met 1 van mijn pc's in de andere komen. Ik wou ook even bedanken voor Vrielance z'n antwoord, maar ik draai helaas niet met linux op mijn pc's in het netwerk. De computers in het netwerk hier draaien met WinMe of winXP. Nogmaals: wie heeft een router - liefst ook een Netgear (MR314) - en heeft adsl internet (mxstream - planet internet) en kan mij verder helpen? Kan je ook mij vertellen welke instellingen waar precies horen bij de wizard-installie van de router zelf? Alvast bedankt, K.
Link naar reactie
Ik heb hier een mooi verhaal gevonden om mijn router goed te installeren. Dit is voor mijn router (Netgear mr314) en adsl. Echter is dit niet voor Planet internet (mxstream) maar voor xs4all. Zie hier de beschrijving: [quote:30f4bd77fa] pagina 1: system name: kun je leeglaten (je kunt bij xs4all een hostnaam aanmaken, die je dan hier evt in kunt vullen.) Domain Name : leeglaten pagina 2: ESSID: verzin maar iets leuks (moet je ook instellen in de wireless card van de pc/laptop, dus niet vegeten) Channel: laat maar lekker op 1 staan pagina 3: Encapsulation: PPTP User Name: ******@xs4all-basic-adsl (vervang * door eigen login) Password: tja, die weet jij beter dan ik Idle Timeout: 30 sec My IP Address: 10.0.0.150 Server IP Address: 10.0.0.138 Connection ID/Name: pc1 pagina 4: WAN IP Address Assignment: Get automatically from ISP (Default) DNS Server Address Assignment: Get automatically from ISP (Default) WAN MAC address: Factory default pagina 5: klik op finish. (standaard heeft dat ding 192.168.0.1 als IP, en als je dhcp aanzet spuugt ie iets uit van 2 tot 32 of zoiets.)[/quote:30f4bd77fa] Zullen deze ip-adressen ed. een beetje overeen komen? Ik heb zo het idee dat ik bij "My IP Address: 10.0.0.150" een ander ip adres moet invullen. Mijn ip-adres is namelijk anders :P
Link naar reactie
Die settings zien er goed uit. Als er bij jou een ander IP-adres op je NIC verschijnt kan dat misschien verklaren dat het niet goed werkt. Ik zou het met deze settings proberen en kijken of het dan werkt. Het IP-adres 10.0.0.150 is de netwerkkaart waarmee de router aan de pc verbonden is. Ik ga er dan wel vanuit dat de router ook als ADSL-modem fungeert. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...