Ga naar inhoud

Internetdelen met ADSL freesco wil niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik sta voor een raadsel. Ik wil graag via Freesco mijn gloednieuwe adsl verbinding delen. Ik kom een heel eind alleen de twee clients komen niet op Internet (de router pingt een heel eind...). Hieronder in het kort de situatie. Ik hoop dat iemand mij wat aanwijzingen kan geven, want ik snap niet wat ik fout heb gedaan. Mxstream ADSL via xs4all Connectie via router gaat volgens mij goed: "Blablabla client connection established" daarna "Blablabla outgoing call established" Daarna een, volgens de geleerden, nietszeggende waarschuwing: "discarding out of order" Pingen van Freesco-router naar modem, ISP en clients geen probleem. Modem geconfigureerd via mxs_home.exe (op de bijgeleverde mxstream cd) NAT en Firewalling vooralsnog uitstaan, want dat geeft weer andere foutmeldingen, waar ik nog niet eens aan wil denken… Route –n opdracht geeft keurig de ISP gateway weer (die ik vervolgens in de setup heb ingevoerd). Pingen van de clients naar router wil ook nog. Pingen van de clients naar modem of ISP wordt steeds geweigerd! TCP/IP instellingen van de clients: 1ste client: Windows 98 SE (!), Automatisch IP-adres verkrijgen, DNS uitgeschakelen. 2de client: Windows 2000, Automatisch IP-adres verkrijgen, DNS-serveradres automatisch verkrijgen Alvast hartstikke bedankt! Marco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...