Ga naar inhoud

Netwerk op meerdere servers


anoniem

Aanbevolen berichten

Goede Dag wie kan mij helpen. Ik heb 6 computers. Ik wil dat er 2 computers inloggen op me ene server met internet. En de andere 2 computers inloggen op een andere server met inet. Op alle 6 de pc's staat winxp en heb adsl aansluiting. Wanneer ik die ene 2 toewijs aan de ene wilt ie ook internet gebruiken van de andere maar ik wil alleen maar bestanden delen met die computer. Alvast Bedankt.
Link naar reactie
ik heb 3 pcs en mijn oom heeft 3 pcs we hebben een netwerk kabeltje lopen tussen onze pcs want we zijn ook buren ik heb inet met 4 pcs en me oom heeft ook eigen inet met 2 pcs maar ik wil me eigen inet gebruiken met mijn pcs en me oom wilt zijn eigen inet gebruiken met die van hem maar als ik de boel aansluit gaat mijn computer ook inet gebruiken van mijn oom dus wanneer me oom de pc uit heb heb ik geen inet meer met mijn clients computers en bij mijn oom wilt ie verbinding maken met mij inet maar dit wil ik niet ik wil alleen maar bestanden met hem delen maar inet delen moet aanblijven anders hebben we geen inet. alvast bedankt. meschien is het zo duidelijker. P.S ik heb op alle systemen winxp en mijn oom ook. ook de servers staat winxp op
Link naar reactie
[quote:f65369b726]ik heb 3 pcs en mijn oom heeft 3 pcs we hebben een netwerk kabeltje lopen tussen onze pcs want we zijn ook buren ik heb inet met 4 pcs en me oom heeft ook eigen inet met 2 pcs [/quote:f65369b726] Call me an asshole, maar dit volg ik niet. --------------------------------------------------- Ik neem het volgende aan: jij hebt een server die verbinding heeft met Internet. Aan die server hangt een hub, en daar zijn nog twee computers aangesloten die ook via de hub en vervolgens de server kunnen internetten. Dezelfde config geldt voor je buurman. Wanneer beide systemen niet aan elkaar zitten gaat alles goed, maar wanneer je de beide server middels een crosscable aan elkaar hangt gaat het mis? Of plug je de buurman ook in je of zijn hub? I.I.G. als je dus de beide servers middels een crosscable verbindt zal je probleem opgelost zijn.
Link naar reactie
[quote:4e7dd9275b="gvbeem"]De hub van mijn oom gaat met een crosskabel in mijn hub.[/quote:4e7dd9275b] Ik werk niet met hub's, maar ik kan me voorstellen dat je daardoor je server 'ondergeschikt' (lees: cliënt) maakt aan de server van die hub, en ik durf te wedden dat je daardoor van de 'voorzieningen' van de server gebruik maakt, en dat wil je nu net voorkomen. M.a.w.: door de aansluiting op de hub, maak jij gebruik van de internetvoorzieningen van je buuroom. Neem mijn voorstel over en ik garandeer je haast dat de oplossing daar is. Dus ff twee netwerkaartjes kopen en je buuroom één laten betalen natuurlijk, en in beide servers douwen. Suc7
Link naar reactie
Ieder wil via eigen server het net op, maar wel de bestanden van de andere server delen, dus dacht ik Ieder eigen domein met trust en de bestanden van de ander middels een script erbij. En omdat deze bestanden op verschillende schijven staan leek me DFS wel handig, dan zie je de shares alsof ze lokaal op de eigen server staan. Niet goed dan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...