Ga naar inhoud

kan niet pingen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:f543800706="zegwaard"]Situatie: 1x linux 2x XP op een hub Ip's 192.168.0.x subnet 255.255.255.0 Alle kabels zijn volgens mij ok, xp vindt niet dat ze er niet inzitten dus dat zit dan goed (toch?) lampjes branden ook op hub Toch kan ik van niks naar niks pingen, wat kan de oorzaak zijn? Gr. Haike[/quote:f543800706] Probeer eens een crossover kabel tussen bijvoorbeeld de twee xp machines, kunnen ze zich dan wel pingen. Heb je misschien een gateway / dns addressen opgegeven die niet (meer) bestaan.
Link naar reactie
ehm.. voor een netwerk heb je geen dns of gateway nodig dacht ik zo. het gaat er gewoon om dat alle computers hetzelfde subnet hebben en een verschillend ip. De hub is in orde..net laten checken bij bedrijf. Ik weet het echt niet meer, kabels zijn doorgemeten, netwerkkaarten zijn nieuw, alle lampjes branden op hub en op netwerkkaart, behalve die van activiteit. Iemand??? Haike
Link naar reactie
[quote:1a830f7614="zegwaard"]ehm.. voor een netwerk heb je geen dns of gateway nodig dacht ik zo. [/quote:1a830f7614] Ik heb een router in mijn netwerk, die fungeert als gateway als deze router uit geschakeld is dan kan ik niet pingen, en is er ook geen intern tcp verkeer mogelijk. [quote:1a830f7614="zegwaard"] het gaat er gewoon om dat alle computers hetzelfde subnet hebben en een verschillend ip. De hub is in orde..net laten checken bij bedrijf. [/quote:1a830f7614] Dat dacht ik wel. Meestal is de hub het probleem niet. [quote:1a830f7614="zegwaard"]Ik weet het echt niet meer, kabels zijn doorgemeten, netwerkkaarten zijn nieuw, alle lampjes branden op hub en op netwerkkaart, behalve die van activiteit. Iemand??? Haike [/quote:1a830f7614] zoals katrien al zegt, is het misschien een dwarsliggende firewall. Ik heb zonealarm op mijn computer geinstalleerd. Toen die geinstalleerd was heeft deze perfect gewerkt maar op een gegeven moment was er iets in zonealarm verandert en blokeerde deze al het verkeer naar deze computer. Misschien moet je je firewall maar eens uitzetten. Probeer eens met XP in SafeMode te booten en dan [b:1a830f7614] met [/b:1a830f7614] network support. probeer nu nog eens te pingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...