Ga naar inhoud

internet delen zonder server??????


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met 5 pc's aan een HUB gekoppeld aan een servertje met daarop Winroute-Pro. We hebben problemen met het verzenden van bestanden via MSN en/of mIRC. Nu heb ik gehoord dat dit omzeild kan worden door het kabelmodem rechtstreeks aan de HUB te koppelen ipv aan de server en op alle pc's een Firewall te installeren. Onze kabelaansluiting gaat via Chello, die geven een dynamisch IP adres. Is iemand bekend met deze mogelijkheid, en hoe de Ip adressen op alle pc's dan moeten worden ingesteld??? Alle info of adviezen zijn welkom.
Link naar reactie
Ik ben bang dat je toch iets van een routertje nodig hebt, want jouw provider kan maar één IP-adres per aansluiting uitdelen. Mocht je er op deze manier toch meer krijgen, dan is de kans heel groot dat de PC's onderling niet kunnen communiceren omdat ze buit elkaars subnet vallen. Ik weet niet precies hoe dit zit met MSN messenger, maar in ICQ kun je iedere PC apart een bepaalde range poorten geven, waarover ze communiceren. Deze range poorten kun je in Winroute mappen naar de betreffende PC.
Link naar reactie
En als je je contract met Chello er even op na leest, dan zul je zien staan dat je maar 1 computer per aansluiting mag hebben. Wanneer jij 5 pc's een IP laat ophalen bij een DHCPserver van Chello hebben ze je natuurlijk meteen door. Je problemen met msn komen omdat je de poorten niet geforward hebt. check de help van msn voor de goede poorten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb eens ergens gelezen dat er een router tussen de verschillende pc's kan aangesloten worden dat 1 Ip adres van buitenaf krijgt en dan verdeelt onder de verschillende pc's.Meerdere IP's kan je toch niet krijgen daar je modem maar 1 IP krijgt van je provider wanneer je een "mono" abonnement hebt bij Telenet(In Belgie).Weet hier iemand iets meer over want dat spreekt mij ook aan.Ik gebruik momenteel ICS van W2000 maar ja, dan moet serverpc ,die in living staat, steeds aanstaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...