Ga naar inhoud

Netwerk funcioneert niet meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik had een tijdlang een goed werkend netwerkje thuis van 3 computers. Af en toe werkte een verbinding niet, maar dat ging na opnieuw opstarten weer. Onlangs werd het snel slechter en werkten de verbindingen helemaal niet meer. Alles opnieuw geinstalleerd, maar hielp niet. Een nieuwe netwerkkaart gekocht en geinstalleerd, maar die liet helemaal niets zien. Dit was een SiteCom kaart. In het Readme bestand stond iets over dat het PCI slot moest voldoen aan Busmastering. Ik weet niet of die op mijn pc daaraan voldoen, deze zijn n.l. ongeveer 5 jaar oud. De verkoper wist hier niets van. Kabel laten controleren: deze is goed. Situatie nu: Op al mijnpc's draai ik Windows95 OSR2 Oorspronkelijke Realtek kaarten zijn weer geplaatst en geinstalleerd. Protocol TCP/IP met interne IP nummers voor de binding TCP/IP -> Realtek kaart. Geen IP nummers voor de binding TCP/IP -> DialUp Networking (Externe verbinding). Als ik de pc opstart laat de één altijd zijn eigen gedeelde mappen en printer zien, maar hij laat niet de andere pc's in het netwerk zien. De anderen laten af en toe wel en soms niet de eigen gedeelde mappen en printers zien. Ik kan de eigen IP nummers van de pc altijd pingen, die van de andere pc's in het netwerk nooit. Wat kan hier mis zijn? en als de netwerkkaarten niet goed zijn, kan het dan inderdaad zijn dat nieuwe niet meer met oudere types PCI slots werken? Bij voorbaat dank voor alle goed (en minder goede) hulp. Henny Barelds.
Link naar reactie
[quote:b5c17ab349="H J Barelds"]Wat kan hier mis zijn? en als de netwerkkaarten niet goed zijn, kan het dan inderdaad zijn dat nieuwe niet meer met oudere types PCI slots werken?[/quote:b5c17ab349] Wijzigingen in de hardware betekent in het algemeen dat de kaarten volledig opnieuw moeten worden ingesteld. Zelfs bij terugplaatsen is dat vaak nog nodig. Controleer eerst of de kaart goed wordt herkend. Geen uitroeptekens en zo in Apparaatbeheer onder Systeem op het Configuratiescherm. Controleer vervolgens of de Windows aanmelding okay is. Dat betekent dat de gebruikersnaam zichtbaar is onder Start bij het woordje afmelden. Verder, als je op netwerkomgeving klikt, zie je in ieder geval de computer zelf staan. Zie je dit niet dan zijn de instellingen van de computer niet okay. COntroleer verder de gebruikersnaam op de PC's (is die hetzelfde?), en de werkgroep naam (is die ook hetzelfde?).
Link naar reactie
[quote:26308348dc="H J Barelds"]Op al mijnpc's draai ik Windows95 OSR2[/quote:26308348dc] Windows 95 is niet geheel vrij van problemen. Kijk maar een op mijn homepage, item netwerken. Meestal betreft het een Windows aanmeld probleem en een beetje geduld. [url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk7.htm#WinAanmelden]Windows aanmelden[/url]. De hele pagina bevat overigens bruikbare informatie. Het hier gegeven startpunt wijst vaak al naar het probleem. Windows 95 specifiek staat een eindje verder.
Link naar reactie
Antwoord 1: Ik heb beide protocollen geinstalleerd, maar dat helpt niet. Eén verbinding met een pc geeft echter af en toe wel aan dat hij die andere pc ziet. Antwoord 2: Ik heb de kaarten opnieuw geinstalleerd, na de netwerkkaarten onder Apparaatbeheer (of onder Netwerk, dat geeft het zelfde resultaat) te hebben verwijderd. Er staan geen vraagtekens of uitroeptekens onder Apparaatbeheer. De andere opmerkingen betreffende gebruikersnaam onder Start afmelden heb ik toen het netwerk voortreffelijk functioneerde ook nooit hoeven gebruiken. Mijn vraag nu is hoe kan ik controleren of de netwerkkaarten zelf goed werken? Met de diagnose software van de kaarten krijg ik ook geen foutmelding.
Link naar reactie
[quote:e774682168="H J Barelds"]De andere opmerkingen betreffende gebruikersnaam onder Start afmelden heb ik toen het netwerk voortreffelijk functioneerde ook nooit hoeven gebruiken. Mijn vraag nu is hoe kan ik controleren of de netwerkkaarten zelf goed werken? Met de diagnose software van de kaarten krijg ik ook geen foutmelding.[/quote:e774682168] Tja, toen ik na 2 jaar gebruik van mijn eerste Win95 OSR2.1 versie, die versie opnieuw ging installeren, kwam ik erachter dat wat mijn leverancier er op had gezet toch echt niet hetzelfde was als wat ik er zelf op kon zetten. Onder meer een netwerk instelling moest ik expliciet toevoegen in het register. De helpdesk was prima! Maarre er kan dus echt wel iets veranderen. Dus ja als de gebruikersnaam en werkgroepnaam okay zijn, de computernaam in de netwerkomgeving staat, ja alleen dan, weet ik dat de instellingen waarschijnlijk wel okay zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...