Ga naar inhoud

edimax router


anoniem

Aanbevolen berichten

:( De wanhoop nabij. Is er iemand die mij kan uitleggen welke instellingen ik moet gebruiken bij de aansluiting van een edimax router. Het is mij ooit (ik denk per ongeluk) 1 keer gelukt om met 1 pc verbinding te krijgen met internet, alle andere pc's (OS 98 SE) zien en elkaar niet (ook niet na installatie van alle protocollen en het delen van mappen enz.) en er is geen verbinding met internet. Vervolgens alles uit mijn router gehaals en opnieuw begonnen. IP adres in IE gezet ( het ondertussen wel bekende nr. 192.168.168.230) waarna je de vraag krijgt via wlk protocol je verbinding wilt maken. Na de berichten in het forum over edimax begrijp ik dat de keuze op DHCP valt, maar dan?k klopt het dat ik hier de mogelijkheid heb om ergens in te stellen dat mijn router binnen de daarvoor gelden range IP nummers moet toekennen hoe. ? Kan ik hierna mijn MAC adres van mijn netwerkkaart klonen, hoe werkt dat, Nogmaals gelet op de inhoud van de berichten in het forum zou ik na een herstart van het systeem nu op internet kunnen of ben ik nog iets vergeten? Maar hoe zorg ik er nu voor dat de andere PC ook op internet kunnen en als dat eenmaal gelukt is, hoe zorg ik dat ze elkaar middels IP adressen ook gaan zien. Ik besef dat dit een uitgebreide vraag is, maar als het nu niet lukt dan heeft @home gewonnen, gooi ik mijn handschoen in de ring en koop ik een hub-switch, vraag 2 extra IP nummers aan en (jullie raden het al) zet de edimax router voor mijn nageslacht in een donkere hoek op zolder.
Link naar reactie
Ik heb ook een edimax routertje gekocht , en deze kan ik ook niet helemaal naar mijn zin instellen 1. heb je het mac adres van de netwerk kaart waarmee je wel het internet op kan opgeschreven ? en deze ingevuld in het edimax routertje? 2. kan je naar het configuratie scherm van het routertje? 3. heb je je pc een ip adres gegeven, of krijgt hij deze van de router 4. staat er een andere dhcp server aan?
Link naar reactie
Ik heb ook een Edimax router (BR-6104) Inderdaad, na een hoop geklooi heb ik het dan toch voor elkaar. Ipadres van deze router is 192.168.2.1. Eerst in Windows ip op 192.168.2.2 gezet en gateway en Dns op 192.168.2.1 waarna ik de routers webpagina's kon benaderen na eerst te herstarten en Winipcfg in uitvoeren te hebben gestart ( vrijgeven en vernieuwen ). Dhcpserver van de router uit gezet. Heb in Windows(ME) vaste Ipadressen aangemaakt:192.168.2.2t/m4, voor 3 pc's dus. Gateway en dns op Ip router gezet:192.168.2.1 Het was een hoop gedoe, maar nu doet zowel internet als het netwerk het op alle pc's. Hopelijk heb je hier wat aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...