Ga naar inhoud

Internet wel, netwerk niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk aangelegd mbv een router. Internet werkt oke, maar het netwerk wil niet. Zelfs pingen lukt niet. Op pc 1 kan ik wel het netwerk zien, op pc 2 krijg ik de melding: Kan het netwerk niet doorzoeken, krijg geen toegang. Beide pc's staan op microsoft netwerkaanmelding. Op pc 1 moet ik een wachtwoord opgeven, op pc 2 niet. Waarom ? Beide pc's staan in dezelfde werkgroep. Pc 1 ip=192.168.2.101, pc 2 ip=192.168.2.102 Nu heb ik ergens iets gelezen over een netwekkaart met een Realtek RTL8139A. Kan dit een oorzaak zijn ? Alle hulp is welkom
Link naar reactie
Klopt, heb ik gedaan. Ik ben achter de bron van het probleem ! Netwerk werkt alleen wanneer pc2 zich heeft aangemeld. Probleem is alleen dat pc2 geen aanmeldingsscherm krijgt. Soms als ik iets veranderd heb krijg ik opeens de melding dat de pc niet is aangemeld en doe dit alsnog. Het netwerk draait dan wel. Alleen verschijnt dit netwerkaanmeldingsscherm nooit na het opstarten. Moet ik iets in het register veranderen ?
Link naar reactie
[quote:ba19142597="broos"]Heb ik geprobeerd. Netwerk werkt dan niet. Pc2 blijft dan aangeven geen toegang tot het netwerk te kunnen krijgen.[/quote:ba19142597] Hoe gebruik je dat scherm dan? In principe gebruikersnaam invullen en dan geen wachtwoord opgeven! op Enter drukken of op OK klikken. Dan zie je geen scherm meer met Windows aanmelding of Microsoft Family. Tja, alle andere variaties leveren niet het gewenste resultaat op. Als je wel een wachtwoord gebruikt, dan zou het ook gewoon moeten werken. Wat je nooit mag doen is op ESC drukken of op Annuleren klikken als je je netwerk zou willen gebruiken ... Gebruik je WIndows 95, tja, dan gaat de aanmelding soms wat problematischer, voor de rest moet het gewoon gaan werken. En nog iets, soms moet je het systeem de tijd geven. Klikken op netwerkomgeving geeft wel vaker een de melding dat er geen netwerk is. Als de gebruikersnaam bij 'afmelden' onder 'Start' staat, dan is de aanmelding in principe okay! Wil je zekerheid, klik met de rechtermuistoets op 'Netwerkomgeving', klik op 'Computer zoeken' en vul de computernaam in. Als het eigen systeem niet wordt gevonden, dan is de aanmelding niet in orde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...