Ga naar inhoud

Edimax router


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik het probleem dat ik de ingebouwde webpagina van mijn router niet te pakken krijg. In de handleiding moet ik als adres http://192.168.2.1 opgeven om op de configuratiesite van deze router te komen. Ik internet via de kabel met Chello. Alle netwerkinstellingen staan goed, zonder router zit ik direct op het net. Ook heb ik alle netwerkrelateerde software uitgezet (firewall enz.) Zijn er nog andere instellingen die ik eventueel moet wijzigen ? Please reply.
Link naar reactie
Volgens mij moet de kabel tussen het modem en de router een crosscable zijn. Weet je zeker dat de router als standaard adres 192.168.2.1 heeft? Heb je een proxyserver opgegeven in explorer op de pc waar de router mee verbonden is? Zet deze eens uit en probeer het nog eens. Welk Ip nr. heeft je eigen pc? Zet deze in dezelfde range, dus bijv. 192.168.2.3 Daarna router de ip nr's laten uitdelen (DHCP) en pc instellen dat deze er automatisch één krijgt. Laat het even weten. Suc6
Link naar reactie
Inderdaad. wanneer ik mijn eigen pc in de range van de router zet krijg ik wel contact met de router. De routers ip is dus 192.168.2.1 en ik zet dan de pc op 192.168.2.2. Maar dan ? Na de reboot zet ik TCP/IP weer op IP automatisch. Ik heb de router zover weten te configureren dat internetten mogelijk moet zijn, maar er gebeurt niets, nada. Ik heb hier wat de router aangeeft : LAN MAC Address : 00-50-FC-83-76-F3 WAN MAC Address: 00-10-B5-08-30-F4 (Clone MAC ) IP Address : 192.168.2.1 Subnet : 255.255.255.0 DHCP : Server Enabled Firewall : Disabled Cable/Dsl : Connected Wan IP : 62.163.120.35 Gateway : 62.163.120.1 Primary DNS : 213.92.128.11 Secondary DNS: 62.108.1.66 Wat moet ik nog meer doen om alles voor elkaar te krijgen ? Ik zit dus op CHELLO.
Link naar reactie
Kun je bij de DHCP server van de router geen instellingen maken? Dan geef je daar aan in welke range hij ip nummers mag gaan uitdelen (192.168.2.2 t/m 192.168.2.254) Het wan adres en de DNS zijn neem ik aan van Chello. Als je je router geconfigureerd hebt en je zet je pc weer op " Automatisch IP verkrijgen" en je start opnieuw op, welk IP nummer krijgt je pc dan. Dit kun je controleren door bij Start - Run/Uitvoeren het volgende in te vullen: - bij win98: winipcfg - bij 2000/XP: ipconfig /all Als je een IP nummer in de goede range krijgt is het toch opgelost? Wat werkt er verder dan niet?
Link naar reactie
Wanneer ik de ip configuratie bekijk met winipcfg komt er het volgende te staan : Hostnaam : Anton.chello.nl DNS : 213.93.128.11 en 62.108.1.66 Knooppunt : Broadcast NDIS 5.0 driver. Adapter : 00-10-B5-08-30-F4 Ipaddress: 62.163.120.35 Subnet :255.255.255.0 Gateway :62.163.120.1 DHCPserver :213.93.128.11 Wanneer ik dus automatisch IP verkrijgen inschakel kom ik dus niet meer op de router.
Link naar reactie
Wellicht kan ik je op weg helpen met je router: Zelf heb ik er ook een, gecombineerd met een alcatel ADSL-modem dat ik via KPN ontving. (Die alcatel heb ik trouwens gekraakt om van het PPtP-protocol af te komen, en van PPP gebruik te kunnen maken. Werkt als een speer en ook veel sneller!) De Edimax router is een prima dingetje voor zijn geld. Allereerst moet je de zaak gewoon aansluiten volgens het boekje, waarbij je normale kabels gebruikt, dus geen cross-link kabel!! Er zitten 2 ingangen op de router die, al naar gelang de gebruikte kabel, een andere functie hebben. De gewone rechte kabel vanaf de modem moet op de MDI-X poort worden aangesloten, en je computer op 1 van de 4 genummerde poorten. Dit staat trouwens ook in het boekje! Vervolgens open je je browser typ nu het IP-adres van je router in, 192.168.2.1, en geef een enter. Als het goed is, (en je bent bijv. niet vergeten om de voeding aan te sluiten op je router), opent nu het setup menu van de router. Kies in het menu voor 'Static IP-address' en vul in de vensters de vereiste gegevens in. Waar je op moet letten is, dat zowel je ADSL-modem, als je router een eigen IP-adres hebben. Je internet verbinding moet je op laten zetten door je Modem, Maak dus niet de fout om da via je router te doen, of ook te doen. Daarom moet je in je modem setup, een IP-adres kiezen voor je modem in de private range. Als je dus in je router setup een door de provider verstrekt IP-adres moet opgeven, geef dan het adres van je modem op. Ik heb dat zelf gezet op 10.0.0.144. (Dat moet dan ook wel worden ingesteld in je modem, anders komt het signaal niet aan bij de modem, en zien ze elkaar niet. Als gateway adres geef je dan het IP-adres op dat je daarvoor van de provider hebt gekregen. In mijn geval is dat 10.0.0.138. De router verzorgt nu het verkeer tussen de modem en de rest van het netwerk, en de modem tussen de Internet Service Provider en de router. In de Modem setup moet in ieder geval ook de DNS adressering worden opgegeven. In de PC's, die aangesloten worden op de router moet dan bij de configuratie van het TCP/IP protocol kiezen voor Áutomatisch IP-adres verkrijgen' en 'DNS inschakelen', waarnaa je de DNS-adressen opgeeft in het daarvoor bestemde venster. Als het goed is, werkt alles dan volgens het boekje voor wat betreft de communicatie met het internet. Een ander probleem is dan wel, dat de communicatie met andere PC's nog niet vlekkeloos verloopt. Met name PC's die in een netwerk samen hangen met Windows XP en Windows '98. De Win'98 PC's zien elkaar wel, maar de Win XP ziet ze niet, en vice versa. Hier werk ik ook nog aan, en ik ga de hrlpdesk van Microsoft hierover raadplegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...