Ga naar inhoud

installeren via netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft een laptop zonder CD-rom en moet windows 95 erop nieuw worden geinstalleerd, en nee er staat geen backup op. Hij heeft wel een netwerk erin zitten en ik weet ook wel hoe ik het vanaf die computer moet installeren maar hoe tja hoe zal ik dit es typen......... maar hoe moet ik mijn eigen computer er op voorbereiden dat ie daar weg word geinstalleerd. ik zit al een paar weken te prutsen :-?
Link naar reactie
[quote:604bbd7cc8="Shadow_figure"]Een kennis van mij heeft een laptop zonder CD-rom en moet windows 95 erop nieuw worden geinstalleerd, en nee er staat geen backup op. Hij heeft wel een netwerk erin zitten en ik weet ook wel hoe ik het vanaf die computer moet installeren maar hoe tja hoe zal ik dit es typen......... maar hoe moet ik mijn eigen computer er op voorbereiden dat ie daar weg word geinstalleerd. ik zit al een paar weken te prutsen :-?[/quote:604bbd7cc8] Niet helemaal duidelijk wat je wilt en wat het probleem is, je geeft aan dat een kennis een laptop heeft waar Windows95 (opnieuw) op geinstalleerd moet worden, maar je vraagt hoe je eigen pc daarop voorbereid moet worden???? Indien er meerdere partities op die laptop zijn, kan je de CAB files naar een partitie kopieren (NIET de c-schijf) middels het netwerk, opstarten met een opstart-flop, c-schijf formateren en de installatie van die andere partitie doen. Dit lijkt me niet het probleem anders had je niet al weken lopen klooien, dus even wat meer duidelijkheid over de configuraties en je wensen.
Link naar reactie
Draait de huidige Windows 95 installatie nog? Zo ja, kopieer de Windows bestanden in de 'Win95' map op de Windows 95 schijf. Zo nee, dan moet je een speciale boot schijf aanmaken. Tja, op helmig's websit staat daarover meer informatie. Links staan op mijn homepage:[url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/weetjes.htm#DOSnetwerk]DOS netwerk[/url]. Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.
Link naar reactie
Als ik je goed begrijp, is op de laptop Windows geïnstaleerd, maar werkt niet meer. Klopt dat? In dat geval zal een netwerkverbinding onder Windows op die laptop natuurlijk ook niet werken. Vroeger had je in DOS de mogelijkheid om via een serieële link (nulmodemkabel) twee computers met elkaar te verbinden met INTERLNK op de ene PC en INTERSVR op de andere. Je kon dan, zij het tergend traag alles wat je wilde van de ene PC naar de andere brengen. Voor zover ik het kan overzien ontbreekt deze optie sinds Windows 95. Heeft iemand idee, of er in DOS-mode onder Windows 95, -98 of -ME toch noch een mogelijkheid is? In dat geval is het een kwestie van beide PC's opstarten in DOS-mode (de laptop met een goede opstartdiskette), starten die verbinding, en de volgende ochtend zal het wel klaar zijn. (De in een eerder antwoord genoemde CAB-files en SETUP.EXE moeten dan naar een aparte partitie van de laptop gecopiëerd worden.) De waarschijnlijk enige andere manier is, deze CAB-files en SETUP.EXE te copiëeren op ongeveer 30-diskettes. Met vriendelijke groet, Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:f35037f757="snameroc"]je kunt de cd rom speler van je eigen pc op delen te zetten. je moet verder ook een werkgroep naam hebben die op bijde pc het zelfde is en je moet bestabden en mappen delen aanzrtten. succes[/quote:f35037f757] dat klinkt heel leuk, maar dan moet je windows al draaien :-? win 95 kun je ook met floppys installeren, is ws een stuk makkelijker dan met een netwerk gaan klooien als je er weinig verstand van hebt.
Link naar reactie
Het is helemaal niet zo ingewikkeld om een DOS diskette te maken die je toegang geeft tot je netwerk, aangenomen dat je een DOSdriver voor je netwerkkaart hebt. Op www.wown.com staat onder DOS in de index het een en ander over het maken van een DOS bootdisk met netwerkondersteuning. Zo gepiept. Ik heb zelf wel eens Win95 op een laptop zonder netwerk of CDROM geinstalleerd d.m.v. een parallelle kabel en de bovenvermelde INTERSVR en INTERLNK. Is ook leuk om je DOSkennis weer eens op te halen. :lol: Succes!
Link naar reactie
[quote:af9445c31c="J. de Boer"]Als ik je goed begrijp, is op de laptop Windows geïnstaleerd, maar werkt niet meer. Klopt dat? In dat geval zal een netwerkverbinding onder Windows op die laptop natuurlijk ook niet werken. Vroeger had je in DOS de mogelijkheid om via een serieële link (nulmodemkabel) twee computers met elkaar te verbinden met INTERLNK op de ene PC en INTERSVR op de andere. Je kon dan, zij het tergend traag alles wat je wilde van de ene PC naar de andere brengen. Voor zover ik het kan overzien ontbreekt deze optie sinds Windows 95. Heeft iemand idee, of er in DOS-mode onder Windows 95, -98 of -ME toch noch een mogelijkheid is? In dat geval is het een kwestie van beide PC's opstarten in DOS-mode (de laptop met een goede opstartdiskette), starten die verbinding, en de volgende ochtend zal het wel klaar zijn. (De in een eerder antwoord genoemde CAB-files en SETUP.EXE moeten dan naar een aparte partitie van de laptop gecopiëerd worden.) De waarschijnlijk enige andere manier is, deze CAB-files en SETUP.EXE te copiëeren op ongeveer 30-diskettes. Met vriendelijke groet, Jan de Boer[/quote:af9445c31c] Als je bij google zoekt naar FX dan heb je een programmatje waar mee je data via de paralelle poort kan sturen via een nullmodem kabel. Werkt handig en snel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...