Ga naar inhoud

Hub of Switch


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij een HUB word de bandbreedte verdeeld over de gebruikers, terwijl een Switch elke gebruiker een apart kanaal geeft. Zo zend een HUB hetzelfde singaal ook naar alle gebruikers op het netwerk (er is er alleen maar 1 die het echt ontvangt) en een switch stuurt het alleen naar de ontvanger. Een Switch ondersteunt ook nog duplex-mode waardoor het mogelijk is om 2-wegsverkeer door 1 kabel te laten gaan (daarom word een 100Mbit/s switch ook wel eens 200Mbit/s genoemd)
Link naar reactie
[quote:839f0496ac="bajnok"]Wat is nou het verschil tussen een Hub en een switch. Wil gewoon 2 pc's op internet aansluiten en dan onafhankelijk kunnen internetten.[/quote:839f0496ac] Een hub en een switch gebruik je in een netwerk. Waarbij een hub zoals gezegd het signaal gewoon naar alle kanten verder stuurd en een switch alleen naar de computer waarvoor het bestemd is. Jij zegt dat je 2 computers onafhankelijk van elkaar wilt laten internetten. Dan heb je een router nodig. Dat is een kastje dat het internet deelt. Je kunt er dan het best een kopen met ingebouwde hub/switch. Voor meer info moet je de zoekfunctie maar ff gebruiken, want dit is al veel vaker gevraagd.
Link naar reactie
[quote:2ce7a648b7="Sjoerd Boerhout"]Jij zegt dat je 2 computers onafhankelijk van elkaar wilt laten internetten. Dan heb je een router nodig. Dat is een kastje dat het internet deelt. Je kunt er dan het best een kopen met ingebouwde hub/switch.[/quote:2ce7a648b7] Dat is onzin er bestaan ook software routers, dus alleen daarvoor hoeft hij geen hardware router aan te schaffen. Als het maar om twee pc's gaat kunnen die ook met een crosscable verbonden worden en is de switch/hub overbodig.....
Link naar reactie
Hij zegt toch onafhankelijk? Dat wil dus zeggen dat het niet uitmaakt of de ander uitstaat als je op een van de twee gaat internetten. Dat kan je moeilijk met een software router regelen... Je kan natuurlijk ook als je een ADSL modem hebt, hem tweaken en dan is hij al een router, maar dan vervalt wel de garantie, en omdat je maar 1 netwerkpoort hebt op het ADSL modem, moet je toch een hub of switch kopen om alles te verbinden. Ik zou gaan voor een hub, aangezien die voor simpel internetten meer dan voldoende is, en als je besluit een router te kopen, is een eentje zoals hierboven genoemd met ingebouwde hub of switch wel een aandrader.
Link naar reactie
[quote:b697ea6ce6="bajnok"]Wil gewoon 2 pc's op internet aansluiten en dan [b:b697ea6ce6]onafhankelijk kunnen internetten[/b:b697ea6ce6].[/quote:b697ea6ce6] [quote:b697ea6ce6="micky.g"][quote:b697ea6ce6="Sjoerd Boerhout"]Jij zegt dat je 2 computers [b:b697ea6ce6]onafhankelijk van elkaar wilt laten internetten[/b:b697ea6ce6]. Dan heb je een router nodig. Dat is een kastje dat het internet deelt. Je kunt er dan het best een kopen met ingebouwde hub/switch.[/quote:b697ea6ce6] Dat is onzin er bestaan ook software routers, dus alleen daarvoor hoeft hij geen hardware router aan te schaffen. Als het maar om twee pc's gaat kunnen die ook met een crosscable verbonden worden en is de switch/hub overbodig.....[/quote:b697ea6ce6] Ik weet dat er softwarerouters bestaan, maar zie even de vetgedrukte tekst in de quote... Voor een softwarematige router heeft hij dan weer een aparte computer nodig die altijd aan staat. Wanneer je op een van de computers routersoftware installeerd kun je nooit de computers onafhankelijk van elkaar laten internetten.
Link naar reactie
[quote:7056aa57aa="Sjoerd Boerhout"][quote:7056aa57aa="bajnok"]Switch is wel zo handig kan de buurman ook Internetten.[/quote:7056aa57aa] Mocht je ervoor kiezen om een hardwarematige router te kopen, dan is die switch meteen overbodig, want vrijwel elke router heeft tegenwoordig zo'n ding ingebouwd. Meestal 4-poorts.[/quote:7056aa57aa] In 1e instantie wil ik gewoon met 2 pc's internet op kunnen. Dan denk ik na de reacties dat een switch wel voldoende is, een router ben ik vooralsnog niet van plan aan te schaffen, maar je weet het nooit. Ik ga het eerst maar een proberen met een switch een Edimax 8 Port Switch 10/100 MB en dan zien we wel verder. bedankt voor de reacties en als het werkt post ik het ff.
Link naar reactie
Je hebt de reply's niet goed gelezen, want met alleen een switch en twee PC's kun je geen internetverbinding delen, TENZIJ je op een van de 2 bakken software installeerd die kan Routeren. Je moet dus ergens in je netwerk een ROUTER hebben zitten, zij het soft- of hardwarematig. Een Switch dient alleen maar als "knooppunt" in je netwerk om alle PC's met elkaar te verbinden, maar kan niet een internetverbinding "delen" voor 2 PC's. Een switch is niet meer dan een wat geavanceerde Hub.
Link naar reactie
[quote:f21e8cba37="Captain_Kansloos"]Je hebt de reply's niet goed gelezen, want met alleen een switch en twee PC's kun je geen internetverbinding delen, TENZIJ je op een van de 2 bakken software installeerd die kan Routeren. Je moet dus ergens in je netwerk een ROUTER hebben zitten, zij het soft- of hardwarematig.[/quote:f21e8cba37] In dit geval dus effect corsskabel = effect switch, dus ik zou als ik jou was die bestelling maar cancelen :wink:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb de switch aangesloten en het netwerk gemaakt. (zweet,zweet) PC 1 gaat op Internet en PC 2 fietst dan automatisch tegelijk mee. Als PC 1 niet aanstaat dan kan PC 2 ook op internet door gewoon de software voor de verbinding er op te zetten. m.a.w. met deze switch kan er dus op beide pc's en onafhankelijk worden geinternet zonder router.
Link naar reactie
Ik zei dus : [quote:9f17937685]Je moet dus ergens in je netwerk een ROUTER hebben zitten, zij het soft- of hardwarematig.[/quote:9f17937685] En dan kom jij met [quote:9f17937685] Als PC 1 niet aanstaat dan kan PC 2 ook op internet door gewoon de software voor de verbinding er op te zetten.[/quote:9f17937685] Je software functioneerd dus als "router" Die switch is nog steeds niet meer dan een doorgeef station...
Link naar reactie
[quote:f8d6f19696="Captain_Kansloos"]Ik zei dus : [quote:f8d6f19696]Je moet dus ergens in je netwerk een ROUTER hebben zitten, zij het soft- of hardwarematig.[/quote:f8d6f19696] En dan kom jij met [quote:f8d6f19696] Als PC 1 niet aanstaat dan kan PC 2 ook op internet door gewoon de software voor de verbinding er op te zetten.[/quote:f8d6f19696] Je software functioneerd dus als "router" Die switch is nog steeds niet meer dan een doorgeef station...[/quote:f8d6f19696] Natuurlijk is die switch alleen maar een doorgeef luik. Wat ik gedaan heb is de netwerkwizzard in XP en dan met de diskette die gemaakt wordt op 98 gedaan. Dan kan pc2 meeliften met pc1. Dan heb ik de PPPoE software voor verbinding met modem op pc 2 gezet. Als pc1 uitstaat dan kan dus op 2 ook internet. Nou heb ik er niet zoveel verstand van, ben al blij dat het draait. Maar dat is toch geen software router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...