Ga naar inhoud

Firewall router configureren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Unex ISO50p broadband router, daaraan zitten 3 PCzz, 2 met win ME en 1 met win98 SE. Ze hebben allemaal internet (Mxstream Basic van Euronet). En het lukt mij niet om me firewall rullezz in te stellen. Internet werkt verder prima. Kan iemand mij dit uitleggen hoe zo iets in z'n werk gaat. Ik zat zelf te denken aan het dichtimmeren van alle poorten, en daarna alleen de poorten openzetten voor diensten die ik gebruik. Als jullie meer details nodig hebben hoor ik het wel. Dat kan gewoon gevraagd worden. mvg, Roy
Link naar reactie
Het testen van je router kan op www.grc.com ->shieldup.htm zoiets... 1. probeer na te gaan wat je allemaal gebruikt aan poorten. (bijv. webservers enz gebruikt je deze niet dicht timmeren...) 2. Haal een lijst van internet poorten. (zelf heb ik mijn eigen router d.m.v. een lijst van www.troubleathome.nl ingesteld) 3. Gebruik alleen minimaal aantal poorten. bijv. media speler van windows en kazar werken gewoon via poort 80. Zelf gebruik ik Poort 80 (internet browser) 21 (ftp browser en clients) 25 (mail) 110 (mail) 8080 (voor linux webservertje) 4. Haal updates voor je router.. In nieuwe updates zitten meestal nieuwe beveiligings methodes... bijv. wan poort scan blok acties en wan ping no response enz... Vertrouw je in de expermenteer / testfase je router niet goed, installeer dan een software firewall op de client (tijdelijk want als de router klaar is dan is de software firewall overbodig). succes verder....
Link naar reactie
Het testen van je router kan op www.grc.com ->shieldup.htm zoiets... 1. probeer na te gaan wat je allemaal gebruikt aan poorten. (bijv. webservers enz gebruikt je deze niet dicht timmeren...) 2. Haal een lijst van internet poorten. (zelf heb ik mijn eigen router d.m.v. een lijst van www.troubleathome.nl ingesteld) 3. Gebruik alleen minimaal aantal poorten. bijv. media speler van windows en kazar werken gewoon via poort 80. Zelf gebruik ik Poort 80 (internet browser) 21 (ftp browser en clients) 25 (mail) 110 (mail) 8080 (voor linux webservertje) 4. Haal updates voor je router.. In nieuwe updates zitten meestal nieuwe beveiligings methodes... bijv. wan poort scan blok acties en wan ping no response enz... Vertrouw je in de expermenteer / testfase je router niet goed, installeer dan een software firewall op de client (tijdelijk want als de router klaar is dan is de software firewall overbodig). succes verder....
Link naar reactie
[quote:521d505751="petertje2"]Het testen van je router kan op www.grc.com ->shieldup.htm zoiets... 1. probeer na te gaan wat je allemaal gebruikt aan poorten. (bijv. webservers enz gebruikt je deze niet dicht timmeren...) 2. Haal een lijst van internet poorten. (zelf heb ik mijn eigen router d.m.v. een lijst van www.troubleathome.nl ingesteld) 3. Gebruik alleen minimaal aantal poorten. bijv. media speler van windows en kazar werken gewoon via poort 80. Zelf gebruik ik Poort 80 (internet browser) 21 (ftp browser en clients) 25 (mail) 110 (mail) 8080 (voor linux webservertje) 4. Haal updates voor je router.. In nieuwe updates zitten meestal nieuwe beveiligings methodes... bijv. wan poort scan blok acties en wan ping no response enz... Vertrouw je in de expermenteer / testfase je router niet goed, installeer dan een software firewall op de client (tijdelijk want als de router klaar is dan is de software firewall overbodig). succes verder....[/quote:521d505751] Okee petertje bedankt eindelijk een reactie van iemand op mij vraag. Ik ga na welke poorten ik gebruik dmv het dos commando NETSTAT -n. En een lijst van poorten kan ik op deze site vinden: http://www.iana.org/assignments/port-numbers Ik heb nieuwste BIOS van mij router. Die site die je mij gaf doet het niet. Ik ben van plan om ook idd zo min mogelijk poorten open te zetten. Dat wil ik doen door alles dicht te timmeren, en dan alle poorten die ik gebruik 1 voor 1 open te zetten. Kun jij wat voorbeelden geven: - voorbeeld van hoe je alles dichttimmert - en dan een voorbeeld wil geven hoe je bv poort 80 openzet - en hoe je msn open zet Als je mij hiervan voorbeelden geeft kom ik er misschien uit. Want wat jij mij uitlegde snap ik allemaal wel, maar als ik dan rules in me router moet instellen krijg ik het niet voor elkaar. bvd Roy
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zelf heb ik het als volgt aangepakt. Iedereen heeft bij mijn een vast ip nummer 192.168.0.1 (router) en nummer 2 en hoger de computers. De server is op 192.168.0.2:80 Zelf gebruik ik een xrouter en via een applicatie menu moet je een route map (soort tabel invullen) Vb. Linux computer - 192.168.0.2 - 80 - TCP (zo heb je poort 80 open gezet) Voor dicht timmeren gebruikt ik vb. 192.168.0.1 - 192.168.0.255 - trigger 0 1000 - except 80. Als je het heel goed wilt doen geeft je voor elk onderdeel een except regel. Bij mijn kan dat tot max. 8 excepts. (zowel voor udp / tcp) Succes met proberen.. En kijk goed met poort scans enz je beveiliging na...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...