Ga naar inhoud

Als ik firewall op router heb, is soft. firewall dan nodig?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik op me router de firewall goed geinstalleerd heb, heb ik dan nog wel een softwarematige firewall nodig. Als het overbodige luxe is heb ik het namelijk liever nie, vandaar de vraag. Ik heb een netwerk van 3 PC's (2 met Windows ME en een met 98SE) met een Unex ISO50p broadband router om het internet te delen. Ik deel geen bestanden over het netwerk. En ik heb elke Windows uitgerust met de nieuwste beveiligingsupdates ect. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dit lijkt me een vraag waar veel reacties op kunnen op komen. Ik zou wel graag willen dat jullie ook een duidelijk argument geven of jullie er wel of niet een softwarematige firewall, op elke computer zouden zetten ofnie.
Link naar reactie
Afhankelijk van de firewall van je router, ben je toch nog niet helemaal safe. Outbound traffic zal waarschijnlijk geheel open staan. Daarnaast zullen er inbound ook wat poorten openstaan (kan je testen). Dus wanneer je een trojan oploopt zit je fout. Trouwens ook de laatste MS-update (ik dacht van de mediaplayer) zet poort 1900 zomaar open. Niet de bedoeling lijkt mij.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...