Ga naar inhoud

Netwerk 3 computersmet 98SE en een Notebook met XP home


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij mij draait een netwerk met 3 computers met Windows98 SE voortreffelijk. Maak gebruik van een switch en UTP-kabels. Netwerk draait onder TCP/IP protocol, Client voor Microsoft netwerken. Nadat ik de laptop met windowsXP home edition erop aansluit gaat het gehele netwerk plat. Het netwerk controleren met het pingcommando (onder Dos) werkt wel en de computers lijken elkaar te kennen. Maar gebruiken kan niet, het systeem komt met de boodschap dat het netwerk niet te doorzoeken is. Bij vrienden van me werkt e.e.a. wel. Zij hebben 6 computer in een netwerk opgesteld staan, waarvan er een aantal met 98SE en een met XP-prof. Sluiten wij daarop mijn Laptop aan, dan gaat ook dit netwerk plat. Naar onze mening zijn de IPadressen juist ingesteld. Alle overige instellingen zijn gelijk aan die van de computer met XP-prof. Het aansluiten van alleen mijn 3 computers met windows98 SE op het netwerk bij mijn vrienden gaat wel. Wie kan mij vertellen hoe ik dit probleem moet aanpakken? Mijn kennis van PCP/IP protocol wil ik bijspijkeren. Welk boek is daarvoor aan te raden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...