Ga naar inhoud

Kun je meerder PC's via één kabelmodem net internet verbinde


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een PC verbonden met internet via een kabelmodem van Essent (Rendo De Kooi). Verder hebben mij kinderen elk een Laptop. Ik wil liever geen netwerk omdat ik anderen geen toegang tot mijn PC wil geven. Bestaat er een hub of switch die je kunt koppelen aan het kabelmodem, waarmee je vervolgens een of meerder andere Laptop's of PC's ook kan verbinden met internet zonder dat je een netwerk hoeft aan te leggen???? Zo ja, welke???
Link naar reactie
Je kan met Windows de boel aardig dichttimmeren dus deze vraag verbaasd mij een beetje. Met name als Windows NT OS (NT4, 2000 of XP) op de te beveiligen PC wordt gebruikt, dan is dat zeer goed mogelijk. Maar met Win9X kan dat ook! Zorg er voor dat de werkgroep namen verschillen en/of de IP adressen met submask een andere range hebben, de gebruikersnamen verschillen, de Client voor Microsoft Netwerken niet installeert ... Kortom vele mogelijkheden. Internet delen betekent nog niet dat er een werkend WIndows netwerk moet zijn. Het mag wel ... en is ook wel handig bij het uitproberen, maar het hoeft niet ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...