Ga naar inhoud

netwerkprobleem XP en win98


anoniem

Aanbevolen berichten

Nog één keertje een hulpvraag over dit probleem, dan geef ik het op: :roll: Na veel geprul heb ik het netwerkje aan de praat (hoofdpc met XP home-legale versie-, 3 pc's met Windows98, geen hub ofzo gewoon kabel van pc naar pc, heeft foutloos gewerkt) Maar geen van de pc's kan in de hoofdcomputer XP komen.(dus ook niet de printer gebruiken) Op elke '98pc komt de melding: Geen toegang tot \\hoofdPC\..., onvoldoende geheugen. Sluit een of meer programma's alle pc's hebben toegang tot internet en elkaar, dus het netwerk lijkt wel in orde. XP firewall uitgeschakeld, verder zit er Norton op en ZonealarmPro. Ligt het misschien aan de Zonealarm? Wie het weet mag het zeggen!
Link naar reactie
Hallo, gedeelde smart is halve smart en vragen is nooit dom, tenminste dat is mijn mening. Ik zit met een verwant probleem. Ik heb 2 98SE computers, die prima met elkaar communiceren via TCP/IP en vast IP adres. Ik heb net een Laptop gekocht met XP en kan er niets mee worden. Bijn rijp om het ding in de hoek te smijten!! Leuke reacties gelezen over "gewoon de wizard gebruiken" en in "help" kan je alles vinden en zo, maar het probleem blijft. Ik wil een verbinding van mijn XP naar het bestaande netwerk, zonder dat aan te tasten. Een van de 98SE computers moet als internet host gaan werken, wat mij trouwens met ICS nog niet gelukt is. De wizard van XP verwoest mijn bestaande LAN verbinding en kan vervolgens zelf ook niets klaar krijgen. Een vast IP adres kan ik instellen voor de ethernetkaart van de laptop met XP, maar het masker instellen kan ik niet vinden. Als er vragen zijn over dit probleem, geef ik graag verdere informatie.
Link naar reactie
ik heb een netwerk met 4 computers. 1 een notebook met win95 een pentium II met win 98 een amd 200 mhz met ME een atlhon met ME. Het netwerk werkt perfect. Op de atlhon win xp geinstalleerd alle computers worden herkent maar de computers met win 95 en win 98 zijn niet bereikbaar. De oorzaak ligt naar mijn idee dus in win xp. De ME computer een oud beestje werkt wel perfect met de xp computer. Me geinstalleerd op de pentium II ook dan werkt het netwerk goed. Waarom dan toch win98, omdat er geen me drivers zijn voor de miro dc30. A van den Noort Dus als iemand de oplossing weet dan graag een reactie.
Link naar reactie
[quote:83c5cc1fc9="avdnoort"]1 een notebook met win95 een pentium II met win 98[/quote:83c5cc1fc9] Windows 95 moet soms opnieuw worden aangemeld. Als dat helpt, dan kan ik je weer een stapje verder helpen. Met WIn98, bedoel je daarmee de eerste of de tweede editie. Zelf ondervind ik 'netwerk probleempjes' met de tweede editie. Herkennen gaat vaak wat moeizaam :cry:. Zelfde systeem op Win2000 of XP levert absoluut geen problemen op ... tja, en dan schijn ik iemand te zien, die de oplossing zou moeten weten :oops: ... Oh ja, dit onderwerp lijkt me meer geschikt voor een nieuw topic ...
Link naar reactie
Vandaag het netwerk weer aan de praat gekregen. :D Op een notebook HP 2000 draait Win95 met PCMCIA kaartje Op een pentium II Win98SE. Op een IBM 686 P200 windows ME. Op de Atlhon 1800+ draait u Win XP prof als update geinstalleerd dus niet meer dubbel boot. Realtek 8029(as) netwerkkaartjes met planet hub 8 poorts. ooit als set gekocht voor ƒ 100 op de HCCdagen Onder XP;ME en Win98 wordt het kaartje herkent. Klik met rechter muisknop op netwerkverbinding. windows aanmelding , eigenschappen aanklikken. Bestanden en printer delen inschakelen. TCP/IP realtek -> indentificatie computer naam anton 1 2 3 en 4; werkgroep (workgroup) beschrijving computer kamer waar computer staat. Eigenschappen IP adres opgeven (192.168.0.1 - tot 192.168.0.4 en submasker 255.255.255.0) DNS uit schakelen; bindingen voor ME; win98; win95 en XP bestand en printerdeling microsoftnetwerken en client voor windows netwerken ingeschakeld. Bij Win XP firewall voor internet verbinding uitgeschakeld ( moet instellingen nog uitzoeken werk nu met zonealarm) Dan wel per computer; (harde schijf) en station aangeven dat er gedeeld moet worden met toegangs type ( het handje staat dan onder het station of printer. Alle computer zijn onderling te benaderen. >> Met vriendelijke groet, A van den noort :lol:
Link naar reactie
Vandaag het netwerk weer aan de praat gekregen. :D Op een notebook HP 2000 draait Win95 met PCMCIA kaartje Op een pentium II Win98SE. Op een IBM 686 P200 windows ME. Op de Atlhon 1800+ draait u Win XP prof als update geinstalleerd dus niet meer dubbel boot. Realtek 8029(as) netwerkkaartjes met planet hub 8 poorts. ooit als set gekocht voor ƒ 100 op de HCCdagen Onder XP;ME en Win98 wordt het kaartje herkent. Klik met rechter muisknop op netwerkverbinding. windows aanmelding , eigenschappen aanklikken. Bestanden en printer delen inschakelen. TCP/IP realtek -> indentificatie computer naam anton 1 2 3 en 4; werkgroep (workgroup) beschrijving computer kamer waar computer staat. Eigenschappen IP adres opgeven (192.168.0.1 - tot 192.168.0.4 en submasker 255.255.255.0) DNS uit schakelen; bindingen voor ME; win98; win95 en XP bestand en printerdeling microsoftnetwerken en client voor windows netwerken ingeschakeld. Bij Win XP firewall voor internet verbinding uitgeschakeld ( moet instellingen nog uitzoeken werk nu met zonealarm) Dan wel per computer; (harde schijf) en station aangeven dat er gedeeld moet worden met toegangs type ( het handje staat dan onder het station of printer. Alle computer zijn onderling te benaderen. >> Met vriendelijke groet, A van den noort :lol:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
We zijn eruit! het netwerk (XPhome, XP pro Win98 en Win95) doet het...eindelijk.... de oplossing gevonden adhv een artikel in pcm van sept.2002. de ICS was de boosdoener. Citaat uit het artikel:...." Gaat het mis met de installatie van ICS, deinstalleer, herstart, en herinstalleer dan dit componenet binnen Software, onder Windows Setup. Het komt namelijk nogal eens voor dat na een fout ICS helemaal niet meer wil werken. Mocht u nog steeds problemen houden dan kunt u altijd nog (ongeacht het besturingssysteem) via Apparaatbeheer uw netwerkkaart verwijderen. Met deze actie verwijdert Windows namelijk automatisch alle netwerkopties, en zet het de boel na een herinstallatie in netwerkomgeving weer op de standaardwaarden En vaak werkt het dan wel. Eigen instellingen bijvoorbeeld een zelfgekozen IP-adres per computer , kunnen problemen geven met ICS" Dank aan alle meedenkers/reactie gevers. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...