Ga naar inhoud

NetBIOS en Winroute PRO


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Mijn MSHome netwerk (Master XP, clients ME) loopt vlekkeloos zowel met TCP/IP als NETBEUI. De ADSL aansluiting op internet wordt gedeeld en gecontroleerd door Winroute PRO 4.2.2 van Kerio. De eMail server is NIET geactiveerd. Norton AV 2002 zorgt voor de beveiliging samen met de firewall van Winroute. Gaat ook fluitend. Nu word ik echter geconfronteerd met een applicatie van een grote instelling in NL die op een client moet gaan draaien en een permanente verbinding met internet noodzakelijk maakt. Geen probleem zou je zeggen ware het niet dat de applicatie gebruik maakt van NETBIOS i.p.v. TCP/IP. Ik kan hier niets aan veranderen en moet dus NETBIOS toevoegen aan het MSHome netwerk en aan Winroute. Voor MSHome lijkt dat te lukken met standaard Windows voorzieningen. In Winroute kan ik echter geen voorzieningen voor NETBIOS vinden. De Kerio.NL helpdesk zegt: Moet je niet doen. Je moet de poorten 137, 138 en 139 mappen (hoe gaat dat?) en vooral NAV eraf gooien hetgeen ik uiteraard niet wil omdat het volgens de handleiding niet nodig is als de mailserver niet wordt geactiveerd. Verder kom ik hier niet. Heeft iemand de ervaring om mij verder te helpen? Alvast bedankt. Bert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...