Ga naar inhoud

Router / hub


anoniem

Aanbevolen berichten

Dan zal die hub ook niet werken. Misschien dat het toch aan de netwerkkaart ligt (8139A). Heb je het nog aangedurft om de crossed link kabel in de kaart van de provider te steken? Met de router zou misschien het internet delen wel werken. Als de router ook voor het Windows netwerk zou werken, dan is er nog steeds éen of meer instellingen op je computers niet okay. Oh ja, en internet delen behoeft dus andere instellingen dan het Windows netwerk. Soms werkt het ene eerder daan het andere. In jouw netwerk configuratie met een XP systeem en een 486 op Win95 heb je volgens mij nog speciale software nodig voor internet delen. Die router lost ondermeer dat probleem op, maar of dat oplevert wat je wilt, daar heb ik nu nog mijn twijfels over.
Link naar reactie
[quote:378e57bfa0="jdlhaye"]De netwerkkaart van mijn provider is dezelfde als ik nu gebruik voor het netwerkje.[/quote:378e57bfa0] Maar weet je, die ene netwerkkaart die werkt, dat weet je gewoon. Van die andere weet je het niet zeker. Tja, en ik heb al een aantal (2ehands) netwerkkaarten nooit werkend gekregen. En die werden nog wel worden herkend door Windows. Verder kan het aan de kabel liggen. Het is wel zo dat je de andere computer kon pingen, maar ja, als het niet werkt dan is elk onderdeel verdacht. [quote:378e57bfa0="jdlhaye"]Maar als ik het goed begrijp zou jij dus kiezen voor een router en niet voor een hub, waarom???[/quote:378e57bfa0] Ja in jouw geval. Maar ik zou pas verder gaan als het Windows netwerk werkt. Tot dan toe kan het weggegooid geld zijn. In principe is de huidige configuratie okay, je hebt alleen nog router software nodig om te kunnen internetten op de client. Het Windows netwerk is een iets ander verhaal. Verder, maak het niet te complex. De eerste stappen zijn het moeilijkst. Je weet dan nog niet waar je het moet zoeken. Als het eenmaal werkt dan kun je weer verder. Zelf gebruik ik een 486 PC als router. Met FreeSCO had ik met ADSL wat problemen. Ik had dus eerst de boel met WIndows getest en dat werkte. Met FreeSCO werkte het niet. Uiteindelijk heb ik de TCP/IP adressen van het netwerk aangepast, toen werkte FreeSCO ook. Als het ene werkt moet het andere ook werken, alleen de weg erna toe is soms best wel vol hindernissen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...