Ga naar inhoud

Laptop aan desktop koppelen


anoniem

Aanbevolen berichten

Zal wel erg dom zijn, maar mij lukt het niet.... Ik heb een laptop, W2000 die ik op mijn werk gebruik en thuis af en toe aan mijn desktop (WXP Home) wil koppelen om bestanden uit te wisselen. Beide machines hebben een netwerkkaart, als ik de kabel aansluit is er ook een LAN verbinding, maar hoe nu verder? Kan ik op de ene machine via Explorer de andere benaderen? Heb ik een hub nodig? (whatever that may be) Er is vast wel een site met waar dit stap voor stap wordt uitgelegd. Heeft iemand een link? bvd, Henkie
Link naar reactie
Die crosscable heb ik.... Die IP adressen instellen lukt wel, maar dan krijg ik de melding dat er conflicterende IP adressen op het netwerk zijn, volgens mij moeten de machines verschillende IP adresen hebben. Daarnaast is het wel leuk om aan die IP-instellingen te klooien, maar om weer online te kunnen met mijn desktop (kabel) moest ik wel weer de oude instellingen terugzetten, en ik neem aan dat ik m'n laptop morgen ook weer even onder handen moet nemen voordat ik hem in de dockingstation gooi.... Dezelfde werkgroep? huh :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...