Ga naar inhoud

PC's zien elkaar dan wel, dan niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een netwerk aan het aanleggen met een XP als host en een w98. het pingen gaat goed, de IP adressen zijn goed ingesteld, de werkgroepen hebben dezelfde naam, de computers hebben een unieke naam. Als de XP de w98 ziet kan ik niet de bestanden op de w98 zien (wel alles gedeeld, geeft aan 'mogelijk geen toegangsrechten enz.). Andersom kan ik wel vanaf de w98 de XP bestanden lezen. Wanneer ik dan vanaf de w98 via de XP internet op wil, vliegt ook het netwerk eruit. Vervolgens zien beide pc's elkaar niet meer. Kan iemand mij helpen?!! :(
Link naar reactie
Welnu, computers 'kennen' gebruikers. Als je Windows installeert vraagt de installatie je op een bepaald moment wie de gebruiker van de computer is. Daarna kun je meerdere gebruikers aanmaken, die allemaal hun eigen 'omgeving' kunnen inrichten. Jij vindt bijvoorbeeld een blauw 'bureaublad' mooi, en maakt gebruik van een aantal programma's. Maar je vriend(in)/vrouw of kinderen bijvoorbeeld, hebben hele andere voorkeuren en gebruiken de computer ook. Daarnaast kan het zo zijn dat je een netwerk hebt en sommige personen wel op andere computers wilt toelaten, en anderen weer niet. Windows kan uiteraard niet ruiken wie er achter een computer zit en dat hebben ze opgelost door gebruikers in te laten loggen. Je kunt je probleem oplossen door in windows op beide computers een nieuwe gebruiker aan te laten maken die gelijke namen en wachtwoorden hebben. Zie configuratiescherm.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...